Kárrendezési folyamat elindítása
A CLB Kármestere nem engedi el az Ön kezét a bajban sem.
Ha balesetet szenvedett, karambolozott, vagy koccant autójával, az alábbi lista alapján haladjon a kárrendezési folyamatban!
- Biztosítsa a helyszínt és győződjön meg róla, hogy nem történt személyi serülés (ha igen, haladéktalanul hívja a mentőszolgálatot!).
- A helyszínen akkor kezdje meg a károkozás rögzítését, miután biztosított, hogy a forgalomban további baleset nem következhet be sérült autók, vagy az úton heverő törmelékek miatt.
- Készítsen fényképeket a kárt szenvedett autókról, helyszínről, környezetről, látható sérülésekről.
- Amennyiben személyi sérülés történt, vagy a károkozás körülményei vitathatóak, hívjanak rendőrt a helyszíneléshez.
- Töltsék ki a kárbejelentő lapot a baleset másik résztvevőjével: amennyiben tehetik, használják a MABISZ online kárbejelentő felületét vagy applikációját.
- Kattintson a Szeretném elindítani a kárrendezési folyamatot gombra és adja meg az adatait, illetve rögzítse a káresemény rövid leírását.
- Intézkedjen a gépjármű biztonságos elszállításáról, vagy hagyja el a helyszínt az adatok rögzítése után.
Kollégáink visszahívják és segítenek:
- bejelenteni a kárt a biztosítóhoz a megfelelő módon,
- eldönteni, hogy a számlás javítást, vagy az egyezséges kárügyintézést érdemes választania,
- kiválasztani az Önhöz közel eső, biztosítókkal szerződött partnert,
- elindítani a kapcsolatfelvételt és a javítási folyamat megkezdését.
Ezt követően ügyintézőnk végig Ön mellett lesz a kárügyintézés során, egészen a biztonságos kárkifizetésig.
Miben kap tőlünk segítséget ez idő alatt?
- Segítünk pontosan és megfelelően megfogalmazni a biztosítói kárbejelentést, hogy az ne adhasson félreértésre okot.
- Segítünk a javító és a biztosító közötti kommunikációban és szakértői segítséget nyújtunk.
- Ha nem megfelelő kárösszeget kínál fel a biztosító, segítünk értelmezni és adott esetben újra tárgyalni azt.
- Segítünk a személyi sérüléses károk egyedi ügymeneteiben.
- Ha elakad a kárfolyamat, segítünk felpörgetni a dolgokat.
- Folyamatosan rendelkezésére állunk munkaidőben.
A szolgáltatással kapcsolatos fontos kitételek
A kárigény-bejelentést a CLB Kft. csak közvetítői szerepkörben fogadja, ezért a kárbejelentés dokumentumainak átvétele nem minősül a kárigény befogadásának. A kárigény befogadására (tényleges kockázat elbírálás) csak a kárigény rendezésére illetékes Biztosító jogosult. A kárügyintézési tevékenységet a CLB Kft. csak az ügyfél által adott meghatalmazás alapján végezheti, amelyet a kárigény bejelentésekor minden esetben csatolnia kell a káranyaghoz. A CLB Kft. operatívan csak azokban a kárügyekben működhet közre, amelyekben a szerződés feltételei szerint, illetve a törvényi előírásoknak megfelelően még nem történt elévülés, vagy elkésettség.