Ezt most azonnal nézd meg a lakásbiztosítási szerződésedben

Megkezdődött a fűtési szezon, és mint minden évben, idén is fokozott veszélyforrást jelentenek ezek a hónapok az otthonainkban.

Az őszi és a téli időszakban mindig megnő a tűzesetek kockázata. "Őszig közel 850 db tűzkárt rögzített társaságunk" - hívja fel a figyelmet dr. Borsányi Gábor, az Allianz Hungária Zrt. kárrendezési igazgatója. Az utóbbi öt év tapasztalata alapján átlagosan több mint 1200 db ilyen típusú kárt regisztrálunk évente. Az összes bejelentett lakáskárt figyelembe véve viszonylag kisebb arányt képviselnek a tűzkárok, azonban az átlagos kárösszeg annál magasabb - egy-egy esetben akár több millió forintos - összeget is elérheti.

A legtöbb tűzesetet decemberben és januárban jelentik, de már októberben és novemberben megugrik a tűzkárok száma, s a kiemelkedő tendencia a tavasz kezdetéig megmarad.
Míg októberben és novemberben a fűtési rendszerekkel és a tüzeléssel összefüggésbe hozható tűzesetek aránya növekszik meg, addig a decemberi és januári tűzkár bejelentések az adventi és a karácsonyi tüzekkel állnak összefüggésben. A fűtési szezonban a statisztikák alapján több mint 100 db tűzeset fordul elő havonta, így az éves tűzkármennyiség fele ebben az időszakban történik.
"Fontos, hogy a megfelelő óvintézkedéseket elvégezzük a fűtési szezon kezdetekor, s emellett ellenőrizzük, hogy lakásbiztosításunkban a tűzkár fedezet megtalálható-e" - hangsúlyozta Szőke Tamás, az Allianz Hungária Zrt. termék- és portfoliómenedzsment igazgatója.

A fűtéssel és tüzeléssel összefüggésbe hozható lakástüzek és egyéb károk - például szénmonoxid mérgezés - jó része elkerülhető, ha betartunk néhány alapszabályt:

  1. A fűtési szezon kezdetén ellenőriztessük szakemberrel a kéményjáratok tisztaságát, átjárhatóságát és a fűtési berendezés állapotát.
  2. Amennyiben a fűtőkészülék az égéshez szükséges levegőt a lakótérből használja fel, győződjünk meg arról, hogy a levegő utánpótláshoz biztosított és megfelelő méretű a szellőzőnyílás. A szellőzőnyílásokat mindig hagyjuk szabadon, ne tömítsük el azokat.
  3. Ha jól záródó műanyag nyílászáróink vannak, akkor fokozottan ügyeljünk arra, hogy megfelelő mennyiségű égési levegő álljon rendelkezésre a fűtés és főzés céljára.
  4. Ne legyenek gyúlékony anyagok nyílt láng és sugárzó hő közelében, hiszen a kicsapó láng vagy szikra tüzet okozhat.
  5. Ha a fűtési készülékünk meghibásodott, javítását bízzuk szakemberre.

Ha szilárd, pl. szén vagy fa tüzelésű rendszerünk van, akkor az alábbiakat tartsuk szem előtt:

  1. A fűtési készülék közvetlen környékére szilárd, nem éghető burkolatot helyezzünk.
  2. A fa égése során több füst és korom képződik, mint a gázzal való fűtés esetében, ezért fokozottan figyeljünk a kémény tisztítására.
  3. Ne fűtsünk nedves fával, mert a kéményben megnő a korom- és kátránylerakódás.
  4. Ne fűtsünk műanyaggal, festett vagy lakkozott fával, mert ezek égése során mérgező gázok keletkeznek, belélegzésük egészségkárosodást okozhat, illetve a fűtési készülékünket is rongálhatják. Fontos, hogy kizárólag a tüzelőberendezéshez engedélyezett tüzelőanyagot használjuk.
  5. Cserépkályha esetén soha ne égessünk dió vagy mandula héjat, mert a hirtelen felszabaduló hőenergia robbanáshoz vezethet.
  6. A fűtési berendezés levegőszabályozóját akkor szabad csak zárt állásba helyezni, amikor a készülékbe rakott fa teljesen leégett és már a parázs sem izzik benne. Cserépkályha esetében, amennyiben ez a lezárás előbb történik meg, akkor a még el nem égett gázok a levegővel keveredve robbanó elegyet alkothatnak, ami az egész cserépkályhát szétvetheti.
  7. Az égés során keletkezett friss égésterméket (pl. hamut), a fokozott tűzveszélyessége miatt ne helyezzük szemetesbe. Mivel a hamu kiváló hőszigetelő, ezért akár 24 óra elteltével is lehet benne még izzó parázs.
  8. A készüléket csak lehűlés után lehet tisztítani, forró állapotban balesetveszélyes, és annak meghibásodásához is vezethet.

Gáztüzelésű rendszerekhez kapcsolódó tanácsok:

  1. A régi falazott, bélés nélküli kéményeket acél, alumínium vagy speciális műanyagból készült béléscsővel kell kibélelni, amely ellenáll a csőben lecsapódó megkötött savakat tartalmazó kondenzvíz maró hatásának.
  2. Tanácsos naponta több alkalommal is szellőztetni.

Forrás: penzcentrum.hu

CLB TIPP: Amennyiben lakásbiztosítását 2-3 évvel ezelőtt kötötte, érdemes átnézni és aktualizálni! Lakásbiztosítás kalkulátor >>
 

Biztosítás fajta: 

  • Lakásbiztosítás
Van valami, amivel alig foglalkoznak az iskolások - pedig nagyon is érdemes lenne
2018 február 21.
Kategória:
Általános

Van valami, amivel alig foglalkoznak az iskolások - pedig nagyon is érdemes lenne

Tudjuk, hogy nem a legfontosabb dolog egy fiatal életében, hogy a biztosításokról ábrándozzon, vagy hogy épp megtervezze a nyugdíjas éveit - a gyerekkor azonban nem tart örökké, egyre több olyan helyzettel találkoznak a diákok, amikor a döntéseiknek komoly anyagi következményeik is vannak. A biztosítások világában is épp úgy beköszöntött a 21. század, mint az élet más területein - tudod például, mit csinál ma egy biztosításközvetítő?

Legyünk őszinték: az iskolapadban ülve, az érettségi előtt az egyik utolsó dolog, ami eszünkbe jut, az a biztosítás - a szüleink dolga, hogy gondoskodjanak a ház, a kocsi biztosításáról, foglalkozzanak a megtakarításokkal, pláne ha a nyugdíj célú megtakarításokról van szó. „Ha az osztállyal síelni megyünk, akkor kell valami utasbiztosítás, de ezt is a szülők intézik, esetleg a tanárok. Mondjuk amikor eltörtem a karom foci közben, és kemény 3 ezer forintot vágott hozzám a biztosító az állam által biztosított ingyenes tanuló-balesetbiztosításom után, azért egy kicsit elgondolkoztam, hogy nem ártott volna valami nagyobb pluszpénz, egy saját biztosítás havi párszáz forintos díjjal - de legközelebb majd jobban vigyázok az edzésen...”

Nem akarunk vészmadárkodni, de a gyerekkornak lassan vége

Nem sokáig hagyhatják azonban figyelmen kívül a felnőtté válás rögös útjának végét taposó fiatalok a témát. Vajon honnan és miből lesz új mobilunk, ha mostanit elveszítjük vagy a medencés partiban egy kissé megúsztatjuk? Utólag már hiába okoskodunk, hogy jó lett volna havi párszáz forintért bebiztosítani... A friss jogsi is jó dolog, meg is kaptuk az egyetemi évekre a család régi autóját, de miért kell ennyit fizetni a kötelező biztosításra? Mi lenne, ha egy jó választással lefelezhetnénk a költségeit? Egyáltalán mi az a kötelező biztosítás? Ha egy bénábban sikerült parkolással lezúzom a hátulját, miből fogom megcsináltatni, ha nincs cascóm? Ezekkel bizony hamarosan foglalkoznod kell neked is!

A nyugdíj aztán pláne egy elképzelhetetlenül távoli valaminek tűnik, hiszen azt az öregek kapják. Mármint a nagyon öregek. Az persze nagyjából mind úgy gondoljuk, hogy mire mi ide jutunk, az állami nyugdíj értéke nem hogy a megélhetésünket nem fedezi majd, de inkább a vicc-kategóriába esik - ezért majd egyszer, ha lesz pénzünk, biztos elkezdünk félretenni. A halogatás azonban nem a barátod: óriási pénzeket bukhatsz rajta, és könnyen lehet, hogy mire észbekapsz, már késő lesz - ilyenkor a nyugdíjadat vagy csak valami aprópénzzel tudod kiegészíteni, vagy pedig sokkal komolyabb áldozatokat kell vállalnod a megtakarítási időszakban, mint ha időben elkezdtél volna félretenni.

7,6 millió vagy 2 millió – melyik hangzik jobban?

Hogy ne csak a levegőbe beszéljünk: ha úgy döntesz, hogy mostantól félreteszel havonta 5 ezer forintot, és a pénzhez hozzá sem nyúlsz öregkorodig, és mondjuk egy óriásinak nem nevezhető, évi 5 százalékos kamatot hozó, ám biztonságos befektetést választasz, 40 év alatt 7,6 millió forintot sikerül összekuporgatnod. (Az egyszerűség kedvéért nem számoltunk a befektetés esetleges költségeivel, de az állami támogatásokkal, adókedvezményekkel sem - ez csak egy sima kamatos kamat számítás, biztos rémlik még a matekóráról.) Ha viszont úgy döntesz, hogy az első két évtizedet inkább ellébecolod, 20 év alatt ugyanilyen feltételek mellett alig több mint 2 millió forintot sikerül összegyűjtened. Nagyon nem mindegy, ugye?

Nem ismerik még a nagy biztosítókat sem

A Magyar Biztosítók Szövetsége nemrég készített egy felmérést a 18-23 éves egyetemista fiatalok körében - a téma a fiatalok biztosításokkal, biztosítókkal kapcsolatos ismeretei volt. Az eredményeket összefoglalva azt mondhatjuk: lövésük (fogalmuk?) sincs az egészről - pedig ők egyetemisták, azaz az átlagosnál tájékozottabb, tudatosabb fiatalok. Nem ismerik még a nagy biztosítókat sem nemhogy a biztosítási termékeket. Bár elméletben fontosnak tartják az értékek biztosítását, tenni viszont még nem tesznek érte, leginkább amiatt, mert nem találkoztak még velük, nincsenek abban az élethelyzetben, nem hívta fel rájuk senki a figyelmüket, szüleik intézték eddig a biztosítási ügyeiket.

Te is érzed, hogy ez így nincs rendjén, ugye?

Nem árt tisztázni, milyen is a munka egy biztosítónál

A felmérés azt is kimutatta, hogy a fiatalok a „biztosítói álláslehetőségekről” azon belül a személyes "biztosítási értékesítői" munkáról keveset tudnak, utóbbi munkát gyakran negatív képzetekkel társítják. A biztosítások témája viszont érdekli őket, és fontosnak tartanák az ismereteik bővítését - ebben pedig az értékesítőknek bizony nagy szerepe van. A "biztosítás-közvetítő" munkája ugyanis már réges-rég nem olyan, amilyennek esetleg gyerekkori emlékeink alapján gondolhatjuk.

A szerepük, fontosságuk sokkal nagyobb annál, minthogy aláírassák a papírokat az ügyfelekkel: segítik a megalapozott döntéseket, megfelelő és minőségi információkat biztosítanak a kockázatokról, a biztosítások jellemzőiről, tanácsokat adnak egy olyan ügyben, amiről kiemelt fontossága ellenére kevés információja van az embereknek. Nem csak a biztosítások megkötésénél van szerepük, hanem a későbbiekben azok fenntartásában is: segíthetnek, ha információra van szükség, ha beüt a baj és a biztosítóhoz kell fordulni, vagy ha újabb ügyféligény merül fel.

Biztosítás-közvetítő nem is lehet akárki. Nem csak a megfelelő végzettségre és képzettségre van szükség, hanem folyamatosan képezniük kell magukat, ismerni kell az időről időre megújuló termékeket, szolgáltatásokat is. Ráadásul kellenek olyan személyiségjegyek, tulajdonságok is, amelyek nincsenek meg mindenkiben: egyrészt azért, mert folyamatosan emberekkel kell dolgozni, foglalkozni és kapcsolatot tartani, másrészt pedig... képzeld csak magad a másik oldalra: hogyan magyaráznád el magadnak, hogy foglalkoznod kell a biztosításokkal, ha egyszer semmi más nem foglalkoztat, csak a suli, a tanulás és persze a kevés szabadidőd minél kellemesebb eltöltése?

A feladat tehát nem egyszerű, de hálás: segíthetsz a családoknak abban, hogy minden élethelyzetre megfelelően fel legyenek készülve anyagilag is, ráadásul mindezt egy olyan korban teheted, amikor a dübörgő digitalizációnak köszönhetően egy csomó technikai újdonság, újfajta csatorna és megoldás használatára van lehetőséged. Ja, és egyébként keresni is jól lehet vele: a biztosításközvetítői munka tipikusan az, ahol a jobb teljesítményt, a magasabb minőségű munkát anyagilag is elismerik.

Mit is csinál egy 21. századi biztosításközvetítő?

Erről Várnai Györgyöt, a MABISZ értékesítési tagozatának alelnökét kérdeztük meg.

Ha röviden akarnánk rá válaszolni: alaposan felméri az ügyfelek élethelyzetét, igényeit és ennek alapján személyre szabott tanácsot ad ahhoz, hogy értékeiket biztonságban tudhassák, illetve hosszú távú terveiket megvalósíthassák. Egyre nagyobb hangsúly van az igényfelmérésen és az ügyfelek tájékoztatásán, hiszen csak ezek után lehet megalapozottan szolgáltatást ajánlani az ügyfélnek. Összességében tehát a 21. századi biztosításközvetítő elsősorban tanácsadói szerepet kell, hogy betöltsön, azzal, hogy komplex módon segíti ügyfeleit a hosszú távú anyagi biztonság megteremtésében, céljaik elérésében.

Mivel ehhez a biztosításvédelmi és pénzügyi tervezéshez, tanácsadáshoz felkészültnek kell lenni, egy biztosításközvetítő életében nagyon fontos szerepet kap a megfelelő szakmai és értékesítési tudás és tapasztalat megszerzése. Ehhez a biztosítótársaságok komplex képzési és gyakorlati programokkal nyújtanak segítséget a közvetítőknek.

A 21. században az természetes, hogy a biztosítás értékesítők munkájukat digitális eszközökkel végzik, hiszen az ügyféligények feltérképezése, a szolgáltatások bemutatása, a szerződéskötési folyamat mind-mind online platformokon történnek. Az is természetes, hogy a biztosításközvetítők emberekkel foglalkoznak, munkájuk ügyfélközpontú a szerződéskötési folyamatban és utána is, a kapcsolattartás módja azonban nagyon változatos lehet, igazodik az ügyfelek mai kommunikációs szokásaihoz. Mindezt rugalmas munkaidőben, magas teljesítmény elérésével magas kereseti lehetőség mellett végzik.

Forrás: www.privatbankar.hu

Az önvezető autó eltöröl néhány dolgot, amit szeretünk
2018 február 19.
Kategória:
Gépjármű biztosítás

Az önvezető autó eltöröl néhány dolgot, amit szeretünk

Az elektromos autók, a robotok és az önvezető járművek sokkal hamarabb fogják megváltoztatni a világot, mint azt sokan gondolják. Az utóbbi tesztelése már folyik és az elektromos autók is egyre inkább életünk részeivé válnak, míg a robotika is hihetetlenül gyorsan fejlődik. De nemcsak a közlekedést változtatják meg az új technológiák, hanem az élet más területére is hatással lesznek.

Biciklik és autóbuszok

A jövőben, amikor már bárki hívhat magának egy olcsó, vezető nélküli járművet, lassan eltűnik az éles határvonal a tömegközlekedés és a magánközlekedés között. A különböző fuvarmegosztó szolgáltatások már most csökkentették a tömegközlekedés iránti igényt - mutatta ki a University of California tanulmánya.

Az emberek inkább a fuvarmegosztókat használják, mintsem busszal, vonattal, vagy villamossal utazzanak. Ha pedig kivesszük a sofőröket is az egyenletből, akkor a mostaninál még jóval olcsóbbá tehető a közlekedésnek ez a formája. Ha csökken az utasszám, akkor viszont egyre nehezebb lesz befektetőket találni a tömegközlekedés fejlesztéséhez.

Belföldi járatok

Az Egyesült Államokban továbbra is nagyon népszerűek a belföldi járatok. Sokan nemcsak az államok között utaznak, de azokon belül is igénybe veszik a légitársaságok szolgáltatásait. Az önvezető technológia viszont még olcsóbbá és kényelmesebbé tenné az utazást, hiszen útközben még akár dolgozni is lehetne, anélkül, hogy a többi utas zavarna minket.

Biztosítási prémiumok

Az utakon történt balesetek 90 százalékát emberi mulasztás okozza, tehát ha a járműveket nem emberek vezetik, akkor a baleseteknek csak a 10 százaléka következne be, sőt lehet, hogy ez a szám még ennél is kevesebb lenne. Kétfajta biztosítás jöhet majd a jövőben. Az egyik a manuális vezetett járművekre, a másik pedig az önvezetőkre. Az utóbbira kötött biztosítás akár 50 százalékkal is olcsóbb lehet, mint amit jelenleg fizetnek az autótulajdonosok.

Kevésbé menő a vezetés külföldön, de itthon mindenki autót akar

Megfigyelhető, hogy a külföldi nagyvárosokban egyre kevesebb fiatal kezd el vezetni tanulni, hiszen sokkal jobban megéri fuvarmegosztó szolgáltatóval járni, mint egy autót fenntartani. Ha a mostani generáció elveszíti a vezetés iránti érdeklődését, akkor végleg megszűnik az a kényszerképzet, hogy kocsit birtokolni menő és egy jobb autó pedig státuszszimbólumként is tarthatunk.

Itthon ez a változás még várat magára, hiszen az Uber távozása után nem maradt más alternatíva a fiataloknak, mint a tömegközlekedés. Ezért aztán nálunk a fiatalok nagy része saját autót szeretne, annak ellenére, hogy komoly költségekkel jár a fenntartása, de az új generáció számára a kényelem a legfontosabb, vagyis kerülnék a buszozást vagy a metrózást. Az autók számának növekedésével viszont még rosszabb lenne a közlekedési helyzet a nagyobb városokban.

Dugók

A felhő alapú kommunikációval felszerelt önvezető autók folyamatosan tájékozódnak a körülöttük zajló eseményekéről, tudni fogják pontosan, hogy merre érdemes menni és merre nem. Ez a rendszer annak ellenére is felgyorsítja majd a közlekedést, hogy az autók száma megnő az utakon, hiszen sokkal ütemesebbé lesz így a közlekedés, nem lesznek a zöld lámpánál elszundikáló sofőrök és megszűnik a sávok közötti cikázás.

Parkolási büntetések

Hamarosan nem lesz már szükség a mikuláscsomagok kézbesítésére szakosodott parkolóőrökre sem, mert az önvezető autók egész nap mozgásban lesznek, az utakat fogják járni, fuvart fuvar után teljesítve. A nap végén pedig a számukra épített hatalmas parkolóházakba állnak be, valószínűleg meg fog szűnni az utcai parkolás. De azoknak is könnyebb lesz a dolga, akik az utcán szeretnének parkolni, mert az önvezető autó gyorsan talál majd üres helyet, például egy már most is működő applikáció segítségével, amelyet 11 városban használnak AppyParking néven.

Benzinkutak

A Bank of America előrejelzése szerint ahogyan egyre gyorsabban elterjednek az elektromos járművek, úgy fog zuhanni a kereslet a kőolaj iránt. A BP már most számításba vette a lehetőséget, hogy a bolygó ismert, de még feltáratlan olajmezőire már esetleg sohasem lesz szükség. Ez rosszul érintheti például Szaúd-Arábiát, amely 70 évre elegendő olajkészleten ül, ráadásul éppen idén szeretnék tőzsdére vinni az állami olajvállalatukat, a Saudi Aramcot, amely a becslések szerint 1000 milliárd dollárt ér.

Forrás: www.origo.hu

Nem titok többé: így lehet neked is giganyugdíjad
2018 február 12.
Kategória:
Életbiztosítás

Nem titok többé: így lehet neked is giganyugdíjad

Az utóbbi időszakban egyre nagyobb hangsúlyt kap az öngondoskodás fontossága. Nem véletlenül, hiszen a jelenlegi állás szerint, az állami nyugdíjrendszer néhány évtized múlva már nem lesz képes tisztes megélhetést nyújtani az akkori nyugdíjasoknak. Elengedhetetlen tehát, hogy mindenki saját magának tegyen félre nyugdíjas éveire. Ezt az állam ráadásul különböző formákban támogatja is. Mi most, a három támogatott nyugdíjcélú megtakarítási forma közül, a nyugdíjbiztosítást vesszük górcső alá.

Manapság keveseknek lehet újdonság, hogy bizony ketyeg az úgynevezett nyugdíjbomba. A jelenleg is ismert felosztó-kirovó nyugdíjrendszer lényege, hogy az aktív dolgozók befizetéseit osztja el a nyugdíjasok között, ezért a rendszer működőképességét meghatározza a mindenkori aktív/inaktív népesség aránya. Az pedig már most is jól látszik, hogy a jövőben egyre kevesebb lesz az aktív dolgozó és egyre több a nyugdíjas Magyarországon, azaz egyre kevesebben fogják befizetni azt az összeget a nyugdíjrendszerbe, amit egyre több nyugdíjas között kell szétosztani. Ennek következtében a nyugdíjak jelenlegi szintje hosszú távon nem fenntartható.

Nem meglepő tehát, hogy egyre nagyobb hangsúlyt kap az öngondoskodás. Aminek bizonyos formáit ráadásul az állam is támogatja. Ma három, az állam által is támogatott nyugdíjcélú megtakarítás létezik Magyarországon. Ezek az önkéntes nyugdíjpénztár, a nyugdíjbiztosítás és a nyugdíj-előtakarékossági számla (NYESZ). Mi most a nyugdíjbiztosítást vizsgáltuk meg tüzetesebben.

Mi is a nyugdíjbiztosítás?

Alapvetően a nyugdíjbiztosítás abban különbözik a másik két nyugdíjcélú megtakarítástól, hogy azok fizetését bejelentés nélkül lehet szüneteltetni. Ez első hallásra persze szigorú megszorításnak tűnik, ugyanakkor azoknak jó választás lehet, akik amúgy is nehezen takarékoskodnak. Hiszen a nyugdíjbiztosítás megkötése alapvetően arra kényszeríti tulajdonosát, hogy gondoskodjon a jövőjéről.

Ha valaki nyugdíjbiztosítás megkötésében gondolkozik alapvetően két típus közül választhat. Az egyik az úgynevezett klasszikus életbiztosítás, másik pedig a befektetési egységekhez kötött, úgynevezett unit-linked biztosítás.

A klasszikus nyugdíjbiztosítás egy fix hozamú termék. Ez azt jelenti, hogy a biztosítás megkötésekor egy előre meghatározott hozammal lehet számolni a lejáratkor. Ez azonban manapság, az alacsony kamatkörnyezetben nem túl magas szám. A Pénzcentrum megkeresésére az Aegon Biztosító hagyományos nyugdíjbiztosítások esetén a valós jóváírt hozamot 2 százalék körüli értékre teszi. A Generali is hasonló, 2,25 százalékos technikai kamatról adott tájékoztatás lapunknak a teljes időtartamra vonatkozóan.

A befektetési egységekhez kötött nyugdíjbiztosítások (unit-linked) a hagyományossal szemben nem fix kamatozásúak, ráadásul a befektetés kockázatát is az ügyfélnek kell állnia. Ilyen biztosításnál ugyanis az ügyfél alakítja ki befektetési portfólióját a rendelkezésre álló eszközalapokból. Így tehát nincs fix hozam, viszont megfelelő kockázat vállalásával jócskán többet érhetünk el, mint például egy klasszikus biztosítás esetében.

Melyiket válasszam?

Biztos válasz nincsen erre a kérdésre, mi ugyanakkor megkérdeztük a biztosítókat, hogy ők mi alapján ajánlanának. A Generali szerint a klasszikus nyugdíjbiztosítás előnye a kiszámíthatóság. Előre akár 20-25 évre biztos lehet abban az ügyfél, hogy minimum mekkora kifizetésre számíthat és ezen felül benne van a többlethozam lehetősége is.

Ezzel szemben a hozamok egyáltalán nem magasak. Az unit-linked biztosítás esetén viszont, akár egy teljesen részvényekbe fektetett portfólió is létrehozható, aminek bár rendkívül magas lehet a kockázata, a hozama is jócskán meghaladja a klasszikust. Az Aegon azonban felhívja a figyelmet arra, az adott szerződés jövőbeli értéke függ annak befektetési teljesítményétől (+/-). Lehet rá feltételezéseket gyártani/számolni múltbeli hozamok alapján, de a múltban elért hozamok sohasem jelentenek garanciát a jövőre nézve.

Adókedvezmény

Ahogy azt már említettük a nyugdíjbiztosítás az állam által (2014 óta) támogatott megtakarítási forma. Ez azt jelenti, hogy minden magánszemély a nyugdíjbiztosítási szerződésre befizetett rendszeres, illetve eseti díjak 20 százalékát, de legfeljebb 130 000 forintot igényelhet vissza az adójából adott tárgyévben.

A maximális adókedvezmény igénybevételéhez egyébként az kell, hogy a tárgyévben történő befizetések összege legalább 650 ezer forint legyen. Fontos, hogy ezt az összeget a befizetett adónkból írhatják jóvá, tehát ha nem fizetünk elegendő mennyiségű adót, akkor egyáltalán nem biztos, hogy mind a 130 ezer forintot igénybe tudjuk venni. Az adóvisszatérítést a személyi jövedelemadó bevallásakor tudjuk igényelni.

A NAV hivatalos adatai szerint azonban egyre többen élnek a nyugdíjbiztosítás után igénybe vehető adókedvezmény visszaigénylésével. Míg 2015-ben csupán 92 205 visszaigénylő volt, addig 2016-ban ez a szám már 148 826 volt, ezzel a visszaigényelt összeg is négy milliárdról majd 6,5 milliárdra ugrott.

A nyugdíjbiztosítás felmondása esetén azonban igencsak problémás a helyzet. Ugyanis a már igénybevett adókedvezményeket 20 százalékkal növelt értéken vissza kell fizetni az adóhatóságnak. Az általunk megkérdezett biztosítóknál például a következőképpen alakul a felmondás:

  • Aegon: legalább egy éves díjfizetést követően szüntethető meg, a szerződési feltételek szerinti visszavásárlási összeget fizeti ki a Biztosító, amely nem azonos a befizetett díjakkal + az igénybevett adókedvezmények büntetőkamattal növelt összege
  • Generali: "Ügyfeleinknek bármikor lehetősége van a szerződés lejárat előtti megszüntetésére (visszavásárlására) vagy pénzkivételre (részleges visszavásárlásra vagy rendszeres pénzkivonásra - 3 díjjal rendezett év után), ez azonban annak esetleges költségvonzatán túl az eszközalap(ok) aktuális árfolyam-alakulásától függően is veszteséget okozhat. Illetve 20 százalékkal növelten vissza kell fizetni az adóhatóságnak az addig igénybe vett összes adójóváírást."
  • Allianz: "A felhalmozott összeghez a biztosított a biztosítás megkötésének napjától kezdve bármikor hozzáférhet, az Allianznál nem számítunk fel a részére semmilyen hozzáadott költséget, amennyiben a lejárati időnél hamarabb lenne szüksége a megtakarítására. Ugyanakkor, a lejárati idő előtti pénzkivételnél az ügyfeleknek érdemes azt is figyelembe venniük, hogy a biztosításuk fennállása teljes ideje alatt esetlegesen igénybevett adókedvezmény 120 százalékát vissza kell fizetniük az állam részére."

TKM & KID

A TKM és a KID két olyan mozaikszó, mellyel a nyugdíjbiztosítás során mindenki találkozni fog. Előbbi a Teljes Költségmutató azt hivatott megmutatni, hogy adott paraméterek mentén, közelítőleg mekkora hozamveszteség éri az ügyfelet egy elméleti, költségmentes hozamhoz képest. Ezáltal egyetlen számban képes összesűríteni egy termék költségmutatóit az egyszerűbb összehasonlítás érdekében. Nem szabad azonban elfelejteni, hogy ez az adat rendkívül sok mindentől függ, ezek közül néhány:

  • kiválasztott eszközalaptól (unit-linked esetén),
  • vagyonkezelési díjaktól,
  • a hozamokra vállalt garanciáktól (klasszikus biztosítás esetén).

Akit egyébként érdekel a csak költségek alapján történő összehasonlítás, az erre a linkre kattintva böngészheti a Pénzügyi Fogyasztóvédelmi Központ kalkulátorát.

A KID, azaz Kiemelt Információkat tartalmazó Dokumentum egy, az EU által szorgalmazott, 2018. januárjától kötelezően bevezetett, egységes szerkezetű dokumentum, ami azért jött létre, hogy egyszerű és áttekinthető tájékoztatást nyújtson a becsomagolt lakossági befektetési termékekről. Erre azért van kifejezetten szükség, mert egy nyugdíjbiztosítás megkötésekor a fogyasztó nem közvetlenül vásárolja meg a befektetési eszközt, hanem azt a pénzügyi szolgáltató becsomagolja egy termékbe. Ezekben az esetekben a termék befektetési hozama jellemző módon a mögöttes, becsomagolt befektetési eszközöktől függ, ezért különösen fontos, hogy a fogyasztó megértse a mögöttes eszközben foglalt kockázatokat és költségeket - áll a Magyar Biztosítók Szövetségének honlapján. Fontos azonban, hogy a KID nem összekeverendő a ma is használatban lévő KIID-el, hiszen utóbbi a befektetési eszköz múltbeli teljesítményét mutatja be, míg előbbi a jövőbeli feltételezett teljesítmény-forgatókönyveket. Így ez az egyetlen betűcske eltérés bizony óriási jelentőséggel bír, hiszen a KID képes megmutatni az előre nem látható, de várható hozamok szintjét.

Nyugdíjbiztosítás a gyakorlatban

Amikor felvesszük a kapcsolatot a biztosítóval, a tanácsadó először felméri az igényeinket, amihez szüksége lesz a jövedelmünkre, illetve tudnia kell, hogy várhatóan mikor vonulunk nyugdíjba. Emellett persze azt is tudnia kell, hogy a fix hozamú vagy unit linked típusú terméket szeretnénk.

Ezek alapján a tanácsadó egy nyugdíjtervet állít fel, amit megmutat nekünk. Fix hozamú terméknél már a biztosítási díjat és a várható felhalmozott vagyon mértékét is megtudjuk. A befektetési egységekhez kötött életbiztosítások esetében viszont a választott eszközalapok teljesítményén múlik, hogy mennyi pénzünk lesz a nyugdíjba vonuláskor.

Ha a tanácsadó által felvázolt nyugdíjterv tetszik nekünk, kiválaszthatjuk a rendelkezésünkre álló eszközalapokból a tanácsadó segítségével a megtakarítási portfóliónkat. Ilyenkor a tanácsadó felméri a kockázatvállalási hajlandóságunkat, és ez alapján javasol nekünk portfóliót. Lényeges, hogy a befektetésről mi hozzuk meg a végső döntést, így a kockázatot is mi viseljük. Végül pedig megkötjük a szerződést.

Az adójóváírást azonban nem kapjuk meg automatikusan. Az adóbevallás készítésekor külön erre fenntartott helyen jelezni kell, ha igénybe szeretnénk venni az adójóváírást. Ha ezt elmulasztjuk, akkor a kedvezményt nem kapjuk meg, utólagosan pedig csak önellenőrzéssel érvényesíthetjük.

Forrás: www.penzcentrum.hu

Elárulta az MNB, hogy néznek majd ki a magyar megtakarítások 10 év múlva
2018 február 09.
Kategória:
Életbiztosítás

Elárulta az MNB, hogy néznek majd ki a magyar megtakarítások 10 év múlva

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) tíz éves stratégiai tervet rakott össze, melyben többek közt olyan számokat vázolnak fel, mint hogy ideális esetben 80%-ra növekedne az életbiztosítási és nyugdíjpénztári szerződések arányszáma az aktív dolgozók körében, GDP-arányosan pedig 10% fölé menne az életbiztosítási díjtartalékok és nyugdíjpénztári fedezeti tartalékok aránya. A megtakarítási termékek TKM értékei tartósan 0,5 és 5,75% közt maradnának, valamint előretörnének a kisebb biztosítási szereplők, akik a nagy biztosítók jelenlegi, 60%-os piaci részesedését leszoríthatják 55%-rav- hangzott el az MNB mai sajtótájékoztatóján.

Kandrács Csaba, az MNB pénzügyi szervezetek felügyeletéért felelős ügyvezető igazgatója ismertette a jegybank tízéves stratégiáját, várakozásait:

  • Jelenleg a gazdaságilag aktívak arányában az életbiztosítási és önkéntes nyugdíjpénztári szerződések aránya 54%, az MNB reményei szerint tíz év múlva 80% fölé kúszik ez a mutató, a GDP-arányos életbiztosítási díjtartalék és nyugdíjpénztári fedezeti tartalék az MNB reményei szerint szerint 10% fölé kúszik majd (most 8,7%).
  • A penetráció (vagyis a GDP-arányos díjbevétel) pedig a 2016-os 2,5%-ról 3% fölé növekedne. Nemzetközi összehasonlításban Magyarország penetrációs mutatói az almezőny élén vannak, az MNB reményei szerint közép- és kelet-európai régióban viszont átvesszük majd az élmezőnyt (jelenleg 3%-os penetrációt Lengyelországban láthatunk).
  • Az élet- és nem-életbiztosítási szektorban 55% alatti koncentrációt vár az MNB, vagyis stabil, nagy szereplők kezében lenne az állomány nagy része (2016-ban 60% volt), de a verseny erősödne a kisebb szereplők térnyerésével, melynek egy erős eszköze a költségek csökkentése. Kandrács szerint egyébként a jelenlegi 27 szereplőnél később kevesebb lesz majd csak a magyar piacon tíz év múlva.
  • Erősödnének az innovációs csatornák, mint az online közvetítés, direkt biztosítás és bankbiztosítás: ideális esetben ezek az értékesítés 50%-át tennék ki, míg most az értékesítés 37%-át teszik ki és az értékesítés maradék része ügynökökön keresztül zajlik.
  • Az életbiztosítási szektor teljes költségmutatói már bekerültek abba a sávba, amit az MNB kedvezőnek tart, ezt tartósan 0,5-5,75%-on szeretné tartani a szabályozó.
  • A nem-élet ági kombinált mutatók 2016-ban 81%-os értéken voltak, az MNB tartósan 85-90% körül szeretné tartani az értéket.
  • A biztosítók költséghányada 30% most, az MNB szerint 20-30% közti érték az ideális.
  • A biztosítók tőkearányos megtérülése (ROE) jelenleg 19,5%, az MNB célértéke 10-15% körül van (2007-ben a biztosítók ROE-je nagyon magas, 21,8%-os értéken volt). Uniós szinten egyébként a ROE lejjebb van ezeknél az értékeknél.
  • A biztosítók tőkefeltöltöttsége jelenleg 215%, az MNB azt szeretné, ha ez az érték tartósan 150% fölött maradna: ez elég tőke a problémák kezelésére, ugyanakkor van tér a profit exportjára és a fejlődésre is.
  • Mindennek megvalósulása olyan előnyökkel járna, mint a költséghatékony biztosítói működés, olcsóbb termékek, magasabb szintű öngondoskodás és ügyfélkiszolgálás, 6-10 év körüli megtérülés, illetve az innováció fejlődése.

A KID-ekkel kapcsolatosan Nagy Koppány, az MNB biztosítás, pénztár, pénzügyi vállalkozások és közvetítők felügyeleti igazgatóságának igazgatója elmondta, hogy az MNB még a szektor implementációs megoldásait figyeli, egyelőre az értékesítésre gyakorolt hatásról még nincs semmilyen felmérés, de az év során már lesznek erről adatok.

Forrás: www.portfolio.hu

Ezért éri meg a téli sportbiztosítás
2018 február 07.
Kategória:
Utasbiztosítás

Ezért éri meg a téli sportbiztosítás

Pénzügyi összeállításunkban a Magyar Nemzeti Bankhoz mint pénzügyi felügyeleti szervhez érkezett kérdés kapcsán a téli síbiztosítás a témánk.

Fülöp Zsuzsanna, az MNB felügyeleti szóvivője, a Blikk jegybankára az alábbi levélre válaszolva elárulja, hogy mit kell feltétlenül tudnunk az utasbiztosítá­sokról.

„Családi síelésre készülünk külföldre. A bankkártyánkhoz jár utasbiztosítás, és az Európai Egészségbiztosítási Kártyát is kiváltottuk. Elegendő-e ennyi, vagy kössünk külön síbiztosítást?” (P. Csaba, Budapest)

Nézzünk utána

Az Országos Egészségbiztosítási Pénztárnál (OEP) díjmentesen igényelhető Európai Egészségbiztosítási Kártyával az adott európai ország állami sürgősségi betegellátása vehető igénybe. Ez a kártya viszont nem fedezi például a sí- vagy snowboardbaleseteknél felvetődő hegyimentés, kutatás, hazaszállítás – akár milliós – költségeit, illetve a poggyászkárokat. Országtól füg­gően emellett önrész fizetése vagy a költség megelőlegezése is szükséges lehet hozzá.

Számos bankkártyához szintén kínálnak utasbiztosításokat, amelyek azonban egyes esetekben nem igazodnak a téli sportok kockázataihoz. Alacsonyabbak olykor a kárkifizetési összeghatárok, korlátozottak a szolgáltatások, és megeshet az is, hogy egy biztosítás csak akkor él, ha a bankkártyát a célországban előzetesen használták.

Válasszunk felelősséggel

A hazai biztosítóknál elérhető télisport-biztosítások viszont jellemzően fedezetet nyújtanak – meghatározott összegig vagy akár felső limit nélkül – a speciális (helikopteres vagy szános) mentésre, kórházi ellátásra, hazaszállításra, a felelősségbiztosítás és a jogvédelem költségei­re (ha mi okoznánk másnak sérülést, kárt), valamint olykor a sífelszerelésre és a fel nem használt síbérletre is.

Autós utaknál érdemes éjjel-nappal telefonon elérhető jármű-segítségnyújtási szolgáltatást (asszisztenciát) is választani. Műszaki hiba esetére így biztosított a javítás vagy akár a csereautó költsége is.

Hasonlítsuk össze

A téli utasbiztosítások díja és szolgáltatási körük jelentősen eltérhet, így fontos több ajánlatot összehasonlítani. Előzetesen alaposan olvassuk át a szerződési feltételeket! Figyelni kell arra is, hogy a biztosítás pontosan mely téli sportágakra terjed ki, egyes esetek (pl. pályán kívüli síelés, síakrobatika) ugyanis külön biztosítást igénylő extrém sportnak minősülhetnek.

Célszerű emellett a szerződés mentesülési és kizárási feltételeit is áttekinteni, ezekben sorolják fel a biztosítók, hogy milyen – például az utas szándékos magatartása miatti – ­esetben nem térítik meg a keletkező kárt. Az alkoholos, drogos állapotban elszenvedett síbalesetek például ilyennek számíthatnak.

Villámgyorsan megköthetjük

Az utasbiztosítás akár néhány perc alatt a biztosítóknál, közvetítőknél – interneten is – megköthető, az utazók személyes adatait s az utazásról szóló alapinformációkat kell megadni hozzá. A biztosítás napidíja – a választott kártérítési limitektől, s egyéb feltételektől függően – általában ezer forint alatti, ami a teljes szünidei költség töredéke. Családi, csoportos vagy gyerekbiztosításra, illetve a biztosítási bérletre kedvezmény járhat. Amennyiben nem történik kár, akkor is gondoskodtunk ­szeretteink és magunk biztonságáról. Kár esetén pedig azonnal jelentsük a történteket a biztosító által megadott asszisztencia telefonszámán!

Forrás: www.blikk.hu

CLB TIPP: Külföldi síelés előtt gondoljon az utasbiztosításra is! Utasbiztosítás kalkulátor >>

Ezekre érdemes odafigyelni utasbiztosítás válaszásakor
2018 február 02.
Kategória:
Utasbiztosítás

Ezekre érdemes odafigyelni utasbiztosítás válaszásakor

Számos fórumon halhattuk már, hogy mielőtt külföldre utazunk, gondoskodjunk utasbiztosításról, a legutóbb Thaiföldön történt halálos baleset pedig újra ráirányította a figyelmet az utasbiztosítás jelentőségére. Fontos azonban, hogy azzal is tisztában legyünk, mire érdemes figyelni az utasbiztosítás megkötésekor, illetve, hogy mi a teendő baj esetén. Ezeket az információkat foglalta össze közleményében az Uniqa Biztosító.

Az utasbiztosítás megléte valóban elengedhetetlen, azonban az sem elhanyagolható, hogy az ahhoz kapcsolódó biztosítási fedezetek mennyire felelnek meg az adott út jellegének. Ma már a legtöbben olyan bankkártyával, illetve hitelkártyával rendelkeznek, amelyekhez utasbiztosítás is kapcsolódik, azonban fontos ellenőrizni, hogy ezek a szolgáltatások milyen mértékű védelmet biztosítanak. A kártyákba épített fedezetek ugyanis a leggyakrabban csak az általános ügyféligények kielégítését szolgálják. Abban az esetben, ha a bankkártya mellé kapott utasbiztosítási fedezeteket alacsonynak találjuk, mindenképpen ajánlott egyéni utasbiztosítást is kötni. Ezzel a megoldással a kártyába épített utasbiztosítás limitjeinek kimerülése esetén az egyéni utasbiztosítás gondoskodik arról, hogy ne keletkezzenek váratlan, extra kiadásaink – olvasható a biztosító közleményében.

Az Uniqa arra is felhívja a figyelmet, hogy indulás előtt, az utasbiztosítás megkötését követően minden esetben nézzük meg a biztosítási feltételekben, hogy mi a teendőnk kár esetén, valamint mentsük el a baj esetén értesítendő asszisztencia szolgáltatás telefonszámát is.

A közlemény arra is kitér, hogy az itthon maradó családtagokkal is érdemes megosztani a megkötött biztosítással kapcsolatos alapinformációkat, hiszen abban az esetben, ha a külföldön tartózkodó biztosított nem tud intézkedni, a hozzátartozó a biztosítási adatok ismeretében segíthet kihasználni a biztosítási szolgáltatás előnyeit a szervezésben és az azonnali költségátvállalásban.

Összefoglalva tehát mielőtt külföldre utazunk, gondoskodjunk a megfelelő fedezeteket nyújtó utasbiztosításról és fontos, hogy tisztában legyünk azzal, hova fordulhatunk baj esetén – tanácsolja a biztosító.

Forrás: www.vg.hu

Idén májusban indul a Jéger-biztosítás
2018 január 29.
Kategória:
Vállalkozói biztosítás, Általános

Idén májusban indul a Jéger-biztosítás

Az egész országra kiterjedő jégkármérséklő rendszer, vagyis a Jéger csak biztosítással együtt nyújt hatékony védelmet a Magyar Biztosítók Szövetsége (Mabisz) szerint. Tavaly 9 milliárd forintos kárt okozott a jég.

A Mabisz ezt azzal támasztja alá, hogy az eddig három megyében (Somogy, Baranya és Tolna) kiépített kárelhárító rendszer sem ad teljes védettséget a jégkár ellen.

A Jégeső-elhárítási Egyesülés adatai szerint tevékenységük csaknem 30 év alatt 74 százalékkal csökkent a mezőgazdasági jégkár a térségben.

A Mabisz összesítése alapján tavaly az azt megelőző évhez képest 5,3 milliárd forintról közel 9 milliárd forintra nőtt az országos összjégkár, a három védett megyében a károk összege 446 millió forintról 2,7 milliárd forintra emelkedett.

A három megyében a jég okozta csúcskárok összege tavaly 187 millió forintot, tavalyelőtt 44 millió forintot tett ki.

A Mabisz közölte: a biztosítók üdvözlik az országos rendszer bevezetését, ugyanakkor felhívják a figyelmet arra, hogy pár évnek el kell telnie, amíg a rendszer hatásosságáról pontos képet lehet adni.

Forrás: www.origo.hu

Sípálya rendőrség a hegyekben
2018 január 29.
Kategória:
Utasbiztosítás

Sípálya rendőrség a hegyekben

Hegyi rendőrök felügyelik a sí KRESZ betartását, s büntetik a veszélyesen közlekedőket néhány alpesi ország hegyi lejtőin. Egy bizonyítottan felelőtlenségből, „hősködésből” bekövetkezett balesetnek egyéb húzós anyagi következménye is lehet, a biztosítók ugyanis ilyen esetben megtagadhatják a kártérítést, sőt még az esetleg másnak okozott kárt is behajthatják a vétkesen.

Tíz pontba szedte a Nemzetközi Sí Szövetség (FIS) a sípályákon kötelező közlekedési rendet, amelynek betartását sípályarendőrség is ügyeli – tudta meg Németh Péter. A CLB biztosítási alkusz cég értékesítési és kommunikációs igazgatója úgy tudja, egyelőre főként Olaszország sípályáin jelennek meg, s ha kell, akkor büntetnek a sítalpas egyenruhások, akik főként azt figyelik, renitens viselkedéssel nem kockáztatja-e valaki a többiek és saját maga testi épségét, biztonságát. Erre egyébként a biztosítók is kínosan figyelnek, mert kártérítés csak annak jár, aki nem önhibájából, például felelőtlenségből, túlzott hősködésből, erősen italos állapotban, netán bódító szerek hatása alatt sérül meg vagy másoknak okoz sérülést. Attól az ügyféltől ugyanis meg lehet tagadni a kártérítést, aki bizonyítottan és szándékosan kockáztatta a saját és mások testi épségét, s ennek következtében okozott balesetet. Ilyen esetben még a másnak okozott kárt is be lehet hajtani a vétkesen. Ez akár milliós nagyságrend is lehet, s örülhet, ha a sérült nem akaszt a nyakába egy olyan bírósági pert, amelyben húzós fájdalomdíjra kötelezik.

Síelés közben – is – igen gyorsan összejön a több százezer forintos, sőt milliós költségekkel járó baleset is, hiszen legtöbbször még egy egyszerű lábtöréses sérültet is csak helikopterrel lehet lehozni a hegyről és kórházba vinni. Ez önmagában több százezer forint, s akkor még nem beszéltünk az orvosi kezelésről, netán műtétről és kórházi ápolásról – szögezi le Németh Péter. Ezeket a költségeket a biztosítás fedezi. Már, ha van biztosítása a sérültnek. A biztosító ugyanis kifizet mindent, még annak a balesetnek a költségeit is, amelyet az ügyfele esetleg másnak okozott, ám utólag tüzetesen vizsgálja az esetet és mérlegeli a kártérítés jogosságát. Ekkor juthat olyan eredményre, hogy megtagadja a kártérítést, sőt még azt a kárt is behajtja rajta, amit esetleg másnak okozott. Újabban egyre gyakrabban tapasztalni, hogy valaki annyira ittas állapotban vagy - ahogy a biztosítási szakma fogalmaz - bódítószer hatása alatt síel, hogy nem ura önmagának, vagy éppen kizárólag hősködésből elzárt, tiltott veszélyes lejtőkön villogtatja tudását, s ezzel okoz bajt, netán másoknak is – szögezi le Németh.

Ez utóbbit Egri Katalin, a Síoktatók Magyarországi Szövetségének (SMSZ) elnöke is megerősítette, éppen ezért igen hasznosnak tartja a hegyi rendőrök megjelenését a sípályákon. Az egyenruhások eddig jellemzően Olaszország pályáin tűntek fel, főként azért, hogy a jelenlétükkel is emlékeztessék a síelőket: vannak írott és íratlan szabályok, amelyeket a saját és egymás testi épsége miatt, a biztonság érdekében be kell tartani. Az elnök szerint is érzékelhetően egyre többen viselkednek veszélyesen a pályákon. Tapasztalata szerint újabban még a kezdők is felelőtlenül bátrabbak, mert úgy gondolják, minimális tudás és alig párnapos gyakorlat is elég a legmeredekebb pályákon, vagy éppen azon kívül, a veszélyes zónákban való lesikláshoz. De sok az olyan tapasztalt, jól síelő is, aki mások nyugalmát és biztonságát veszélyeztetve síel. Az ilyenek megfékezésére is nagyon hasznos a pályarendőrség jelenléte és a Nemzetközi Sí Szövetség (FIS) által összeállított közlekedési szabályzat betartatása, akár büntetéssel is. Erre joga is van a sí rendőrségnek, s beszámolók szerint, minden, általuk indokoltnak tartott esetben pénzbüntetéssel sújtja azokat, akik megszegik a rendet.

Annak ellenére, hogy a hegyi KRESZ nem tiltja az ittas állapotban való síelést, Egri Katalin szerint azt sem ártana valamilyen módon szabályozni, mert jó néhány baleset oka az ittasság.

Az elnök szerint jó lenne a hazai síoktatás minőségén is javítani, hiszen a biztonság szempontjából az sem mindegy, hogy ki, milyen alapokkal indul neki egy sítúrának – mondta Egri Katalin. Az SMSZ ezért a síoktatók számára működtet négyfokozatú képzési és továbbképzési rendszert. A szövetség a partner síiskolák képviselőivel közösen kidolgozta azt a szakmai feltételrendszert, amelynek teljesítése esetén a síiskola kérelmezheti az „SMSZ Által Minősített Síiskola” tanúsítvány megszerzéséhez szükséges eljárás lefolytatását. A minősítést már több hazai síiskola is megkapta, de sokan még előtte állnak a megmérettetésnek. Jó lenne, ha minden síoktató központ megfelelne a szövetség előírásainak, mert ez a garancia arra, hogy az ott tanulók garantáltan jó alapokkal vágnak neki a nagy hegyi síelésnek is – szögezi le az elnök. Egri Katalin ezért arra biztat minden kezdőt, hogy lehetőleg olyan síiskolát válasszon, amely már megszerezte a minősítést.

A FIS tíz pontja, amelynek betartását a sírendőrség figyeli:

  1. Odafigyelés: Légy tekintettel a többi sízőre! Ne veszélyeztess másokat a pályán!
  2. Megfelelő sebesség: A sítudásodnak, terepnek és az időjárásnak megfelelő sebességgel síelj!
  3. Kikerülés: A hátulról jövőnek kell kikerülni az előtte haladókat.
  4. Előzés: Úgy előzz meg másokat, hogy közben ne zavard meg őket!
  5. Körülnézés: Mielőtt elindulsz a pályán, nézz alaposan körül minden irányba!
  6. Megállás a pályán: A pálya szélén állj meg, jól belátható helyen!
  7. Gyalogos közlekedés: A feljutáshoz és lesétálásához csak a pálya szélét használd!
  8. Táblák jelentése: Tartsd be a pályaüzemeltető által hozott szabályokat!
  9. Segítségnyújtás: Ha balesetet látsz, nyújts segítséget!
  10. Azonosítás: Mindig legyen nálad fényképes igazolvány!

CLB TIPP: Ne bízza a véletlenre, hasonlítsa össze és válassza ki az Önnek megfelelő utasbiztosítást! Utasbiztosítás kalkulátor >>

Biztosítás nélkül minden lejtő veszélyes
2018 január 29.
Kategória:
Utasbiztosítás

Biztosítás nélkül minden lejtő veszélyes

Inkább fizessünk valamivel többet, akkor nem érhet senkit semmilyen kellemetlen meglepetés síelés közben.

Továbbra is nagyon népszerűek a téli sportok – elsősorban a síelés és a snowboardozás – a magyarok körében, amit az is alátámaszt, hogy az adatok alapján megközelítőleg 700 ezren választják ezt a fajta mozgásformát. Ráadásul közülük csupán minden tizedik csúszik hazai lejtőkön, a nagy többség inkább útra kel. Ám azt nem árt figyelembe venni, hogy a síelés, a snowboardozás nagyobb kockázattal jár, mint mondjuk egy egyszerű pihenés valahol, így mindenkinek ajánlott a megfelelő biztosítások megkötése: egy átlagos biztosítás költsége napi 300 és 1000 forint között van. Tény, a többéves statisztikák alapján Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban, és az ellátás mindenhol nagyon magas költségekkel jár. Ausztriában egy szános mentés körülbelül félmillió, egy helikopteres pedig 1-2 millió forintba kerül, és a kórházi napidíj akár több százezer forint is lehet. Ugyanakkor a biztosítások megkötése után például a sípályáról történő, akár helikopteres mentés mellett kiegészítésként a sífelszerelés mellett a baleset miatt ki nem használt síbérlet, illetve sítanfolyam díját is ki lehet fizettetni a biztosítóval.

A tavalyi szezonban síbiztosítást kötők háromnegyede valamelyik osztrák pályára igyekezett. Szlovákiába a síelők 8-10 százaléka utazott, további 4-4 százalék körül mozgott az olasz és a francia síterepeket választók aránya, és a síbiztosítások átlagos időtartama 5 nap volt. De nézzük, vajon milyen biztosításokat ajánlatos mindenképpen megkötni ahhoz, hogy egy sajnálatos baleset esetén legalább az anyagi helyzetünk ne kerüljön veszélybe, ugyanakkor a lehető legjobb ellátást kapjuk. Az első és legfontosabb az Európai Unióban érvényes európai egészségbiztosítási kártya, ám nem árt tudni, hogy ez kizárólag az állami kórházakban fedezi az ellátást, és csak az adott ország állami betegbiztosítottjai számára előírt szolgáltatásokra terjed ki. Így többek között nem állja a hegyi mentés költségét, vagy a kórházban eltöltött idő után esetlegesen fizetendő önrészt sem, amelynek összege – Ausztriánál maradva – meghaladja a napi 7 eurót.

– Ilyen esetekben lehet nagyon hasznos, ha van utasbiztosításunk. Általában a biztosítók a síelést, sokan a snowboardot is, az alapbiztosítás részeként helyezik el. Arra kell figyelni, hogy még az indulás előtt, tehát külföldi út esetén a magyar határ átlépése előtt megkössük a szerződést, mert különben nem érvényes. Érdemes ellenőrizni, hogy helikopteres mentés van-e az adott módozatban, és annak összege limitált-e. Ugyanez igaz a kórházi költségekre és az ellopott vagy elvesztett felszerelésre is – jelentette ki lapunk érdeklődésére Lambert Gábor, a Magyar Biztosítók Szövetségének sajtófőnöke.

Külön probléma lehet, ha úgy szenved valaki balesetet, hogy elhagyja a kijelölt pályát. Ilyenkor a térítésből a legtöbb biztosító ki is zárhatja a balesetet szenvedőt, ugyanis ha valaki pályán kívül akar síelni, mindenképpen érdemes extrém sportokra érvényes biztosítást kötni – már napi 1300 forint körüli áron megfelelő terméket találni –, amely ennek a kockázatát is fedezi.

– Arra mindenki figyeljen, hogy a felelősségbiztosítás is része legyen a szerződésnek, hiszen ha mi okozunk másoknak kárt vagy balesetet, azért perelhetők vagyunk, és a károsultak egyre gyakrabban élnek is jogaikkal. Pervesztesként pedig meg kell téríteni a közvetlen anyagi károkon túl adott esetben a munkából való kiesés miatt elmaradt jövedelmet, az eljárási költséget, valamint a jogi képviselet díját is – közölte Egri Katalin, a Síoktatók Magyarországi Szövetségének elnöke, aki hozzátette: arra sem árt figyelni, ha a felszerelést bérelni akarjuk. Ilyenkor több szempont alapján válasszuk ki a megfelelőt; mindenképpen karbantartott, viszonylag új felszerelést válasszunk, és figyeljünk oda, hogy a léc vakszolva legyen. – Mindig a tudásunknak megfelelő pályát válasszunk, főleg akkor, ha gyermekeink is velünk tartanak. Több kesztyűt és síbotot, valamint sisakot vigyünk magunkkal, és ne hagyjuk itthon az arckrémet sem – hívta föl a figyelmet.

Forrás: mno.hu

CLB TIPP: Külföldi síelés előtt gondoljon az utasbiztosításra is! Utasbiztosítás kalkulátor >>

Ezért elengedhetetlen az utasbiztosítás, ha külföldre megyünk
2018 január 29.
Kategória:
Utasbiztosítás

Ezért elengedhetetlen az utasbiztosítás, ha külföldre megyünk

Külföldre, illetve az egzotikus utazásra készülők esetében mindenkinek ajánlott utasbiztosítást kötnie, hiszen részükre a megszokottól eltérő környezet számos extra veszélyt is magában hordozhat. Még fokozottabban kell ügyelniük az egészségükre és testi épségükre is. Amennyiben elővigyázatosságuk ellenére is bekövetkezne a baj, baleset érné őket vagy rosszul lennének, a biztosítótársaságok segítő társként állnak mögöttük és azonnal a rendelkezésükre állnak. A biztosítás megléte számos veszélyhelyzetben nagy könnyebbség, egyes esetekben pedig akár életmentő is lehet - hívja fel a figyelmet közleményében az Allianz.

Bejelentés, segítség, kapcsolattartás

Baj esetén az Allianz ügyfelei a nap 24 órájában a külföldi segítségnyújtó partnerünkön keresztül (Allianz Global Assistance) magyar nyelven azonnal segítséget kapnak, mindezt azokban a pillanatokban, amikor sokszor magyarul is nehéz megszólalni.

Mentés

Abban az esetben, ha ügyfeleinket külföldi utazásuk során olyan baleset éri, rosszullét gyötri, amelyből kifolyólag sürgős kórházi ellátásra szorulnak, limit nélkül biztosítjuk számukra akár a mentőhelikopteres szállítás lehetőségét, így a baj bekövetkeztétől számítva a lehető legrövidebb időn belül kerülnek orvosi felügyelet alá, ily módon kezelésük is a lehető leghamarabb megkezdődhet.

Kórházi ellátás

Amennyiben ügyfeleinket hosszabb orvosi megfigyelés alatt tartják, számukra szintén limit nélkül biztosítjuk a kórházi ellátást kezelésük teljes idejére, ekképpen az intézményekben minden szükséges vizsgálatot és beavatkozást elvégeznek rajtuk annak érdekében, hogy teljesen gyógyultan térhessenek haza.

Külföldi tartózkodás meghosszabbítása

Előfordulhat, hogy ügyfeleink esetleges kórházi ellátása miatt nem tudnak a tervezett időpontban hazautazni a választott desztinációról.

Ekkor nyújt számukra igazi segítséget a külföldi tartózkodásuk meghosszabbításának a lehetősége, amellyel biztosítani tudjuk számukra, hogy csakis kifogástalan egészségügyi állapotban térjenek haza, továbbá, hogy ne terhelje őket további költség az új időpontban történő hazautazás folytán.

Ez esetben a Magyarországra való hazautazás többletköltségét - egy millió forint összeghatárig -, így tömegközlekedés esetén a 2. osztályú vagy turista osztályú jegyet, illetve személygépjárművel történő utazáskor az üzemanyag költségét biztosítjuk ügyfeleink, valamint a velük együtt Magyarországról külföldre utazó egy személy részére, míg szállodai elhelyezést 300 ezer forintig fizeti a biztosító.

Beteglátogatás

Végül, ha a biztosított ügyfelünk külföldi tartózkodása során életveszélyes állapotba kerül, vagy sürgősségi ellátása következményeként 10 napot meghaladó kórházi ellátásra szorul, testi-lelki felépülése érdekében indokolt mértékben megtérítjük a biztosított által megnevezett egy személy részére az egyszeri kiutazás és a Magyarországra történő visszautazás költségeit egy millió forint összeghatárig.

Tömegközlekedés esetén a 2. osztályú vagy turista osztályú jegy, illetve személygépjárművel történő utazáskor az üzemanyag költségét, továbbá a szállodai elhelyezés költségeit 300 ezer forintig.

Forrás: www.tozsdeforum.hu

CLB TIPP: Utazás előtt ne feledkezzen meg az utasbiztosításról sem, kalkulátorunk segítségével kényelmesen összehasonlíthatja a biztosítók ajánlatait! Utasbiztosítás kalkulátor >>

Oldalak