Kategória:
- Lakásbiztosítás
Kérdés:
Családi házunkra 2015.évben kötöttem LSZB. biztosítást az Aegonnál. 2017.év elején ónos eső és hónyomás kár keletkezett melyet időben bejelentettem és fényképeket is küldtem. Tetőfedő szakember véleményét kértem a javítás menetéről és költségeiről melyet a káreset bejjelentésében is leírtam.A kárszakértő kijött és kiállította a kárrendezési igazolást.
A biztosító hiánypótlásként tulajdon lapot kért majd arra hivatkozva,hogy én csak 1/4 részben vagyok tulajdonos a kárösszeg 1/4 részét kifizette mely a teljes nettó javítási költség 5%-a volt, (egyébként a további tulajdonosok a 3/4 részben kiskorúak). Ezek után kárenyhítési kötelezettségemnek eleget téve tájékoztattam a biztosítót hogy a károsodás mintegy 25 helyén ahol a károsodott hófogók megemelték a dupla fedésű hódfarkú cserepeket a nagyobb esők alkalmával a tetőtéri lakásunk szinte bármelyik
helyén ferde oldalfalán és menyezetén is beázásokat eredményezhetnek, leírtam azt is hogy a megnyomott esőcsatornák hibáinál a tetőt lezáró faszerkezetet is károsodhat. Továbbá arról is tájékoztattam hogy a nekem kifizetett 15 000.Ft a kárelhárítási munkák megkezdéséhez sem elégségesek.
Tisztelt Kárszakértő kérem véleményét a további ügyintézésem vonatkozásában.
Válasz:
Tisztelt Kérdező!
A lakásbiztosítási károk kárrendezése a tulajdonosok felé történik. Amennyiben a 3/4 rész kiskorú tulajdonában van, nyilatkoznia kell a törvényes képviselőnek, hogy jogosult a kiskorú vagyonát kezelni, illetve egyedül rendelkezni vele.
Amennyiben a kárügyének rendezésével, illetve a kártérítési összeggel kapcsolatban kérdés, észrevétel vetődik fel, esetleges pótszemle vagy felülvizsgálati igényét szeretné bejelenteni, úgy az Aegon biztosító esetében az alábbi elérhetőségeken teheti meg:
- Telefonon: 06-1-477-4800 (hétköznap 8:00–18:00, csütörtökön 08:00–20:00 óra között hívható)
- E-mailben: lakaskar@aegon.hu
- Postai úton: Országos Kárrendezési Központ, 9701 Szombathely, Pf. 63
A sikeres igénybenyújtáshoz szükséges az ügyfél szerződésszáma, káresemény azonosításához kárszám (esetleg kárbejelentési azonosító), illetve a röviden megfogalmazott igény, valamint az azt alátámasztó dokumentumok (pl. számlák, árajánlatok, tulajdonjogi igazolások, fotók stb.).
Amennyiben a fenti lehetőség eredménytelen, következő lépésben panaszával fordulhat a Pénzügy Békéltető Testülethez.
Üdvözlettel a CLB.hu csapata,
Hívjon minket a 06-1-999-06-20 telefonszámon
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának, nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!
A biztosítási szakértő válaszol
Tegye fel biztosítással kapcsolatos kérdését! Amennyiben kérdésére nem találta meg oldalunkon a megfelelő választ, esetleg olyan speciális biztosítási esettel találkozik, amellyel nem tudja, kihez forduljon, keresse biztosítási szakértőnket online. Kérdését rövid időn belül megválaszoljuk.
Tájékoztatjuk, hogy a beküldött kérdések nyilvánosan jelennek meg oldalunkon, így javasoljuk, hogy ne adjon meg bizalmas adatokat a kérdés feltevése során.
Konkrét szerződéssel kapcsolatos kérdésben kérjük, vegye fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal a weboldalunkon található chat felületen vagy a kapcsolat/üzenjen nekünk menüponton keresztül.
mutatva 1 - 20 / 2867Tisztelt Kérdező!
Amennyiben a sorompó és az autó is ugyanannak a cégnek a tulajdona, úgy nem fizet a KGFB. A kötelező csak a másnak okozott kárt téríti meg.
Üdvözlettel a CLB.hu csapata
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!
Tisztelt Kérdező!
Amennyiben a kárt rendezte a biztosító, úgy nem hajthatja be az összeget.
Üdvözlettel a CLB.hu csapata
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!
Tisztelt Kérdező!
A kötelező biztosítást az üzembentartónak kell megkötnie, a casco biztosítást viszont bárki megkötheti, akinek érdekében áll megóvni az autót.
Üdvözlettel a CLB.hu csapata
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!
Tisztelt Kérdező!
A fedezetlenségi díj napi mértékét minden évben a MABISZ állapítja meg és addig számolódik, amíg nem köt új biztosítást vagy nem vonatja ki véglegesen az autót a forgalomból. Tehát minden biztosítás nélküli napra fedezetlenségi díj számolódik. Egy 71-100 kW teljesítményű személygépkocsi napi fedezetlenségi díja például 1460 Ft.
Üdvözlettel a CLB.hu csapata
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!
Tisztelt Kérdező!
Ez kivitelezési/tervezési hibának számít, így erre nem fizet a biztosító.
Üdvözlettel a CLB.hu csapata
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!
Tisztelt Kérdező!
Kérjük, keresse ügyfélszolgálatunkat a felmondással kapcsolatban.
Üdvözlettel a CLB.hu csapata
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!
Tisztelt Kérdező!
A biztosítók 5 évre visszamenőleg jogosultak káradatokat lekérdezni, és ha eltérés vagy be nem jelentett kár kerül elő, pótdíjat számíthatnak fel. A díj ilyenkor nem tekinthető szerződésmódosításnak, hanem az eredetileg helyes díj érvényesítésének.
Kérjük, forduljon ügyfélszolgálatunkhoz a weboldalunkon található chat felületen vagy a kapcsolat/üzenjen nekünk menüponton keresztül, ide kattintva >>.
, hogy alaposabban is utána tudjunk járni az ügynek.
Üdvözlettel a CLB.hu csapata
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!
Tisztelt Kérdező!
A szerződés megszűnésének napján amilyen bónusz fokozatban volt, azt tudja tovább vinni.
Üdvözlettel a CLB.hu csapata
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!
Tisztelt Kérdező!
Ha a céges autónak nem Ön az üzembentartója, akkor nem befolyásolja.
Üdvözlettel a CLB.hu csapata
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!
Tisztelt Kérdező!
Az utasbiztosítás kötése előtt már fennálló problémát sajnos nem fogadja el a biztosító.
Üdvözlettel a CLB.hu csapata
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!
Tisztelt Kérdező!
Attól függ, pontosan milyen típusú kár keletkezett és mi a biztosítási szerződésben szereplő fedezet. Ha a zárlat tüzet, füst- vagy égéskárt okozott, az biztosítási eseménynek minősül. Ha a zárlat csak a vezetéket tette tönkre, de nem keletkezett tűz vagy látható égés, az általában nem minősül biztosítási eseménynek. Ha villámcsapás okozta a zárlatot, az téríthető, ha a szerződés tartalmazza a villámcsapás másodlagos hatása (indukciós kár) fedezetet.
Üdvözlettel a CLB.hu csapata
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!
Tisztelt Kérdező!
A leírt eset általában nem minősül biztosítási eseménynek a legtöbb biztosítónál. Ennek oka a biztosítási feltételekben található kockázatkizárások és az, hogy a biztosító csak váratlan, külső hatásból eredő károkat térít. Ha gyanú van arra, hogy víz került a burkolat alá, érdemes szakembert (pl. vízvezeték-szerelőt) hívni és kárszemlét kérni, mert ha rejtett csőtörés az ok, az már biztosítási eseménynek minősülhet, és a javítás + burkolat-helyreállítás téríthető.
Üdvözlettel a CLB.hu csapata
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!

