Kategória:
- Kárrendezés
Kérdés:
2014.04.09-én történt a baleset a balesetet okozó elismerte vétkességét.
Az Allianz biztosító " befogadta " a kárbejelentést a kárszakértő totálkárt állapított meg. A felkínált összeget elfogadtuk.
2014.06.13-án a biztósító "meleghangú" levélben közölte, hogy kárügyemet
átküldték a Mabiszhoz forduljak hozzájuk bizalommal az átküldés okát a levélben nem jelölték meg.Kiderítettem, hogy a beleset időpontjában az okozónak nem volt élő biztosítása. Tehát az Allianz biztosítónak volt-e
joga 2.5 hónapig " ülni " az ügyön hiszen a kárbejelentés időpontjában
tudta, hogy nics élő szerződése a balesetet okozónak.
Ez az első kérdés. Vállalkozó vagyok az autó munkaeszköz számomra.
Időközben 04.13-tól 05.14-ig bérelt autóval oldottam meg partnereim megrendeléseinek a teljesítését. További bérlésre anyagi helyzetem miatt lehetőségem nem volt.
A Mabisz 06.26-án a totálkárra megállapított összeget kifizette.
A Mabisznak benyujtottam / tekintettel az eltelt hosszú időre /
ÁRBEVÉTEL KIESÉSBŐL SZÁRMAZÓ KÁRIGÉNYT az összeget korrekt módon az 1 év
1 hónapra eső átlagából számítottam ki.AZ elbíráláshoz szükséges dokumentumokat /adóbevallás,ez évi könyvelési adatok,számlák, útnyilvántartás stb. / rendelkezésre bocsátottam.
Hosszú levelezés kezdődött közöttünk.
A kárigényt 05.14-től 06.26-ig a totál kár kifizetés napjáig bezárólag
kértem.
ELUTASÍTOTTÁK az indoklás érthetetlen módon a következő:
2014.01-05 hó. között nem volt árbevétel kiesés.
Nem erre az időpontra vonatkozik a benyujtott kárigény.
Többszöri kérdésemre érdemi választ nem kaptam.08.06-án kelt levelükben
tájékoztatnak, hogy kárigényemre kifizetést eszközölni nem tudnak az ügyet lezárják!!
Második kérdésem: köteles-e válaszolni a Mabisz a 08. 07-én /lezárás után/
küldött levelemre melyben hivatalos /törvényre hivatkozva /kérek indoklást az elutasítás okáról.
Hol és hogyan tudom tovább vinni a jogos kárigényemet.
Tisztelettel: Sinkó Ottó
ottomaterial@gmail.com
Válasz:
Tisztelt Kérdező!
Konkrétan kárügyében tanácsot akkor tudunk adni, ha részletesen ismerjük a körülményeket, kérem regisztráljon a http://www.clb.hu/szolgaltatasaink/karugyintezes/regisztracio-karugyintezesre oldalunkon és kollégám hamarosan felveszi a kapcsolatot Önnel.
Üdvözlettel a CLB.hu csapata,
Hívjon minket a 06-1-999-06-20 telefonszámon
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának, nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!
A biztosítási szakértő válaszol
Tegye fel biztosítással kapcsolatos kérdését! Amennyiben kérdésére nem találta meg oldalunkon a megfelelő választ, esetleg olyan speciális biztosítási esettel találkozik, amellyel nem tudja, kihez forduljon, keresse biztosítási szakértőnket online. Kérdését rövid időn belül megválaszoljuk.
Tájékoztatjuk, hogy a beküldött kérdések nyilvánosan jelennek meg oldalunkon, így javasoljuk, hogy ne adjon meg bizalmas adatokat a kérdés feltevése során.
Konkrét szerződéssel kapcsolatos kérdésben kérjük, vegye fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal a weboldalunkon található chat felületen vagy a kapcsolat/üzenjen nekünk menüponton keresztül.
mutatva 1 - 20 / 2867Tisztelt Kérdező!
Amennyiben a sorompó és az autó is ugyanannak a cégnek a tulajdona, úgy nem fizet a KGFB. A kötelező csak a másnak okozott kárt téríti meg.
Üdvözlettel a CLB.hu csapata
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!
Tisztelt Kérdező!
Amennyiben a kárt rendezte a biztosító, úgy nem hajthatja be az összeget.
Üdvözlettel a CLB.hu csapata
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!
Tisztelt Kérdező!
A kötelező biztosítást az üzembentartónak kell megkötnie, a casco biztosítást viszont bárki megkötheti, akinek érdekében áll megóvni az autót.
Üdvözlettel a CLB.hu csapata
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!
Tisztelt Kérdező!
A fedezetlenségi díj napi mértékét minden évben a MABISZ állapítja meg és addig számolódik, amíg nem köt új biztosítást vagy nem vonatja ki véglegesen az autót a forgalomból. Tehát minden biztosítás nélküli napra fedezetlenségi díj számolódik. Egy 71-100 kW teljesítményű személygépkocsi napi fedezetlenségi díja például 1460 Ft.
Üdvözlettel a CLB.hu csapata
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!
Tisztelt Kérdező!
Ez kivitelezési/tervezési hibának számít, így erre nem fizet a biztosító.
Üdvözlettel a CLB.hu csapata
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!
Tisztelt Kérdező!
Kérjük, keresse ügyfélszolgálatunkat a felmondással kapcsolatban.
Üdvözlettel a CLB.hu csapata
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!
Tisztelt Kérdező!
A biztosítók 5 évre visszamenőleg jogosultak káradatokat lekérdezni, és ha eltérés vagy be nem jelentett kár kerül elő, pótdíjat számíthatnak fel. A díj ilyenkor nem tekinthető szerződésmódosításnak, hanem az eredetileg helyes díj érvényesítésének.
Kérjük, forduljon ügyfélszolgálatunkhoz a weboldalunkon található chat felületen vagy a kapcsolat/üzenjen nekünk menüponton keresztül, ide kattintva >>.
, hogy alaposabban is utána tudjunk járni az ügynek.
Üdvözlettel a CLB.hu csapata
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!
Tisztelt Kérdező!
A szerződés megszűnésének napján amilyen bónusz fokozatban volt, azt tudja tovább vinni.
Üdvözlettel a CLB.hu csapata
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!
Tisztelt Kérdező!
Ha a céges autónak nem Ön az üzembentartója, akkor nem befolyásolja.
Üdvözlettel a CLB.hu csapata
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!
Tisztelt Kérdező!
Az utasbiztosítás kötése előtt már fennálló problémát sajnos nem fogadja el a biztosító.
Üdvözlettel a CLB.hu csapata
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!
Tisztelt Kérdező!
Attól függ, pontosan milyen típusú kár keletkezett és mi a biztosítási szerződésben szereplő fedezet. Ha a zárlat tüzet, füst- vagy égéskárt okozott, az biztosítási eseménynek minősül. Ha a zárlat csak a vezetéket tette tönkre, de nem keletkezett tűz vagy látható égés, az általában nem minősül biztosítási eseménynek. Ha villámcsapás okozta a zárlatot, az téríthető, ha a szerződés tartalmazza a villámcsapás másodlagos hatása (indukciós kár) fedezetet.
Üdvözlettel a CLB.hu csapata
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!
Tisztelt Kérdező!
A leírt eset általában nem minősül biztosítási eseménynek a legtöbb biztosítónál. Ennek oka a biztosítási feltételekben található kockázatkizárások és az, hogy a biztosító csak váratlan, külső hatásból eredő károkat térít. Ha gyanú van arra, hogy víz került a burkolat alá, érdemes szakembert (pl. vízvezeték-szerelőt) hívni és kárszemlét kérni, mert ha rejtett csőtörés az ok, az már biztosítási eseménynek minősülhet, és a javítás + burkolat-helyreállítás téríthető.
Üdvözlettel a CLB.hu csapata
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!

