Kárrendezési folyamat elindítása

A CLB Kármestere nem engedi el az Ön kezét a bajban sem.

Ha balesetet szenvedett, karambolozott, vagy koccant autójával, az alábbi lista alapján haladjon a kárrendezési folyamatban!

  1. Biztosítsa a helyszínt és győződjön meg róla, hogy nem történt személyi serülés (ha igen, haladéktalanul hívja a mentőszolgálatot!).
  2. A helyszínen akkor kezdje meg a károkozás rögzítését, miután biztosított, hogy a forgalomban további baleset nem következhet be sérült autók, vagy az úton heverő törmelékek miatt.
  3. Készítsen fényképeket a kárt szenvedett autókról, helyszínről, környezetről, látható sérülésekről.
  4. Amennyiben személyi sérülés történt, vagy a károkozás körülményei vitathatóak, hívjanak rendőrt a helyszíneléshez.
  5. Töltsék ki a kárbejelentő lapot a baleset másik résztvevőjével: amennyiben tehetik, használják a MABISZ online kárbejelentő felületét vagy applikációját.
  6. Kattintson a Szeretném elindítani a kárrendezési folyamatot gombra és adja meg az adatait, illetve rögzítse a káresemény rövid leírását.
  7. Intézkedjen a gépjármű biztonságos elszállításáról, vagy hagyja el a helyszínt az adatok rögzítése után.

 

 

Kollégáink visszahívják és segítenek:

  • bejelenteni a kárt a biztosítóhoz a megfelelő módon,
  • eldönteni, hogy a számlás javítást, vagy az egyezséges kárügyintézést érdemes választania,
  • kiválasztani az Önhöz közel eső, biztosítókkal szerződött partnert,
  • elindítani a kapcsolatfelvételt és a javítási folyamat megkezdését.

Ezt követően ügyintézőnk végig Ön mellett lesz a kárügyintézés során, egészen a biztonságos kárkifizetésig.

Miben kap tőlünk segítséget ez idő alatt?

  • Segítünk pontosan és megfelelően megfogalmazni a biztosítói kárbejelentést, hogy az ne adhasson félreértésre okot.
  • Segítünk a javító és a biztosító közötti kommunikációban és szakértői segítséget nyújtunk.
  • Ha nem megfelelő kárösszeget kínál fel a biztosító, segítünk értelmezni és adott esetben újra tárgyalni azt.
  • Segítünk a személyi sérüléses károk egyedi ügymeneteiben.
  • Ha elakad a kárfolyamat, segítünk felpörgetni a dolgokat.
  • Folyamatosan rendelkezésére állunk munkaidőben.

 

A szolgáltatással kapcsolatos fontos kitételek

A kárigény-bejelentést a CLB Kft. csak közvetítői szerepkörben fogadja, ezért a kárbejelentés dokumentumainak átvétele nem minősül a kárigény befogadásának. A kárigény befogadására (tényleges kockázat elbírálás) csak a kárigény rendezésére illetékes Biztosító jogosult. A kárügyintézési tevékenységet a CLB Kft. csak az ügyfél által adott meghatalmazás alapján végezheti, amelyet a kárigény bejelentésekor minden esetben csatolnia kell a káranyaghoz. A CLB Kft. operatívan csak azokban a kárügyekben működhet közre, amelyekben a szerződés feltételei szerint, illetve a törvényi előírásoknak megfelelően még nem történt elévülés, vagy elkésettség.