2016 november 21.

Kategória: 

  • Gépjármű biztosítás

Kérdés: 

Szeretném megkérdezni, hogy a jogos visszaigénylésemet mikor kapom vissza az Astra BiztosÍtótól, 2015. július végén befizettem előre egy éves díjat, 2015 szeptember végén újat kellet kötni, a biztositó csődje miatt. Azóta még mindig nem kaptam vissza egyetlen forintot sem, pedig beadtam az igényemet. Van egyáltalán esély arra, hogy visszakapot a pénzemet? Netán bírósághoz forduljak?

Válasz: 

Tisztelt Kérdező!

Az Astra biztosítóval kapcsolatos kérdésekben az MNB honlapján >> tud tájékozódni. Amennyiben a CLB kezeli a nevezett szerződését, kérjük, vegye fel ügyfélszolgálatunkkal a kapcsolatot az alábbi telefonszámon, vagy az üzenjen nekünk menüpontban.

Üdvözlettel a CLB.hu csapata,
Hívjon minket a 06-1-999-06-20 telefonszámon
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának, nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!

A biztosítási szakértő válaszol

Tegye fel általános biztosítással, vagy egyéni biztosítási szerződésével kapcsolatos kérdését és szakértőnk megválaszolja

Amennyiben oldalunkon kérdésére nem találja meg a megfelelő választ, esetleg olyan speciális biztosítási esettel találkozik, amelyre nem tudja, kihez forduljon, kérdezze biztosítási-szakértőnket online! Kérdését rövid időn belül megválaszoljuk. Kérdezze biztosítás szakértőnket itt >>

mutatva 1 - 20 / 499
Hangyakár
2018 július 17.
Kategória:
Lakásbiztosítás
Kérdés:
Kérdésem a következő : Kertes házban élük és sajnos nagy valószínűséggel faodvasító lóhangya került a házunkba. Bolyt találtunk a kertben ezt kezeltük de a rovarirtó szerint esélyes,hogy a házban van a központi boly ( bár a házban eddig 1 db-ot se találtunk ) A tetőszerkezetünk és az emelet könnyűszerkezetes,teljesen fából készült. Ha ide beköltöztek ezek a hangyák akkor az irtó szerint a gerendákat,a szigetelést és mindent cserélni kell...újra építeni az emeletet...hiszen a fát ,,megeszi,, a hangya és összedőlne az emelet. Ilyen esetben a biztosító fizethet legalább valamennyit ?
Válasz:
Kérdését munkatársunk hamarosan megválaszolja!
robogó
2018 július 13.
Kategória:
Motor biztosítás
Kérdés:
Üdv. Érdeklődni szeretnék ,hogy vettem a feleségemnek egy robogót, az adásvételi az én nevemen van , a kötelező biztosítást kinek a nevére kössük? , ha túlnyomó részt a feleségem fogja használni a robogót.
Válasz:
Kérdését munkatársunk hamarosan megválaszolja!
.
2018 július 12.
Kategória:
Kötelező biztosítás
Kérdés:
Üdv. 2018. 07. 05.-én vásároltam egy gépjárművet. A helyszínen a kereskedő kötött is a nevemre kötelező biztosítást. Mai napon kiérkezett a csekk. Amit kicsit sokalltam. Így utába néztem és találtam számomra sokkal kedvezőbb biztosítást. A kérdésem az lenne, hogy tudnék e még valtoztatni? És másik biztosítást kötni?
Válasz:
Kérdését munkatársunk hamarosan megválaszolja!
autó biztosítás külföldre
2018 július 10.
Kategória:
Gépjármű biztosítás, Casco biztosítás
Kérdés:
Tisztelt CÍmzett! Gyerekek utaznak Horvátországba,19 éves karbantartott Ford focus sz.gépkocsival.Érdeklődnék,van e lehetőség valamiféle biztosítást kötni a gépkocsira? Válaszát előre is köszönöm.Üdv:M.valéria
Válasz:

Tisztelt Medvés Valéria!

Weboldalunkon az utasbiztosítás kalkulátorban >> talál olyan utasbiztosításokat, amihez kiegészítő assistance biztosítás köthető 20 évnél nem idősebb személygépjárművekre.

Üdvözlettel a CLB.hu csapata,
Hívjon minket a 06-1-999-06-20 telefonszámon
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának, nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!

kárrendezés-adatkezelési nyilatkozat
2018 július 09.
Kategória:
Életbiztosítás
Kérdés:
Kell e a május 25. én érvénybe lépett GDPR törvényt olyan kártérítésnél alkalmazni, amely már hamarabb elkezdődött, de addig nem zárult le? Kérheti e Biztosító az egészségügyi adatok kezeléséről szóló nyilatkozatot utólag,annyival később, hogy az a szerződés szerinti kifizetési határidőt nem veszi figyelembe, azt egyértelműen eltolja? Ha az adatkezelési nyilatkozat nem csak a kárigényhez szükséges adatokra vonatkozik, nem értelemszerű (ezt a Biztosító is elismeri), mégis elvárhatják az aláírását, és hiányában megtagadhatják a kártérítés kifizetését?
Válasz:

Tisztelt Szathmári Piroska!

Kérdése nem érinti Társaságunk független biztosításközvetítői tevékenységét, így csak véleményünket írjuk le, sajnáljuk, hogy ebben a kérdéskörben ennyi információ alapján nem segíthetünk Önnek.
Ha mi közvetítettük Önnek az érintett biztosítást, akkor részletesebb választ adhatunk Önnek, amennyiben telefonon vagy CLB Ügyfélkapuján >> keresztül veszi fel velünk a kapcsolatot. Ha nem mi közvetítettük Önnek a biztosítást, akkor a biztosításközvetítője segíthet a kérdései megválaszolásában.

  1. Kell e a május 25. én érvénybe lépett GDPR törvényt olyan kártérítésnél alkalmazni, amely már hamarabb elkezdődött, de addig nem zárult le?
    Véleményünk szerint IGEN.
  2. Kérheti e Biztosító az egészségügyi adatok kezeléséről szóló nyilatkozatot utólag,annyival később, hogy az a szerződés szerinti kifizetési határidőt nem veszi figyelembe, azt egyértelműen eltolja?
    Véleményünk szerint kérheti a nyilatkozatot, abban nem tudunk véleményt alkotni (a biztosítási feltételek ismerete hiányában), hogy ezzel eltolhatja-e a biztosító a kifizetési határidőt.
  3. Ha az adatkezelési nyilatkozat nem csak a kárigényhez szükséges adatokra vonatkozik, nem értelemszerű (ezt a Biztosító is elismeri), mégis elvárhatják az aláírását, és hiányában megtagadhatják a kártérítés kifizetését?
    Ebben nem tudunk véleményt alkotni a biztosítási feltételek ismerete hiányában.

Üdvözlettel a CLB.hu csapata,
Hívjon minket a 06-1-999-06-20 telefonszámon
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának, nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!

egy személyre két biztosítónál megkötött balesetbiztosítás
2018 július 08.
Kategória:
Életbiztosítás
Kérdés:
Két különböző biztosítónál kötöttem balesetbiztosítást ( balesetre illetve baleseti halálra vonatkozik) .Kérdésem az lenne , hogy a káresemény bekövetkezése esetében mindkét biztosító fizet ? Üdvözlettel Mózesné
Válasz:

Tisztelt Mózes Lászlóné!

Élet és balesetbiztosítás esetén - amennyiben több azonos jellegű biztosítás kerül megkötésre - a biztosítási esemény bekövetkeztekor valamennyi szolgáltat az adott biztosító feltételeinek megfelelően.

Üdvözlettel a CLB.hu csapata,
Hívjon minket a 06-1-999-06-20 telefonszámon
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának, nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!

Kisállat biztosítás / házikedvenc biztosítás
2018 július 02.
Kategória:
Általános
Kérdés:
Érdeklődöm, hogy kisállat biztosítás vagy házikedvenc biztosítás megkötésére melyik biztosítónál van lehetőség, mert ilyet nem találtam a honlapon? Főbiztosításként és kiegészítő biztosításként és érdekel ez a lehetőség? Üdvözlettel, Tajti Endre
Válasz:

Tisztelt Tajti Endre!

Tájékoztatjuk, hogy a CLB portálon nincs lehetősége kisállat biztosítás kötésére.
Egyébként önálló kisállat-biztosítás az Aegon Biztosítónál van, melynek megkötésére az Aegon Biztosító portálján van lehetősége.
Kiegészítő biztosításként az Aegon, a Generáli és az Uniqa lakásbiztosítás mellé köthető.

Üdvözlettel a CLB.hu csapata,
Hívjon minket a 06-1-999-06-20 telefonszámon
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának, nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!

Utasbiztosítás kismamaként
2018 július 01.
Kategória:
Utasbiztosítás
Kérdés:
Tisztelt Cím! Bulgáriába utazunk férjemmel 1 hétre. Az lenne a kérdésem hogy induláskor a 31.terhességi héten leszek, melyik biztosítónál tudok biztosítást kötni, ami fedezetet nyújt az esetleges szülés beindulására, mivel a kalkulátornál ezt nem lehet bejelölni? EUs egészségkártyát kiváltottuk. Köszönöm a válaszát.
Válasz:

Tisztelt Kérdező!

A biztosítók az utasbiztosítás esetében általában a terhesség 25-28. hetéig vállalják be a fedezetet.

Ettől eltérő a CHUBB biztosító ajánlata, ahol a fedezet kiterjed a terhesség alatti komplikáció esetére is, feltéve, ha a 28-35. terhességi hét között a biztosított írásos szakorvosi igazolással tudja igazolni az utazás szakorvos általi jóváhagyását, mely igazolás dátuma az utazás megkezdése előtti 5. napon belüli.
A CHUBB utasbiztosítási ajánlatai megköthetőek a www.clb.hu portálunkon is.
Mindenképpen javasoljuk, hogy a biztosítás megkötése előtt olvassa el a biztosítás feltételét, melyet az eredményoldalon a biztosító neve melletti "i" gombra kattintva tud elérni.

Üdvözlettel a CLB.hu csapata,
Hívjon minket a 06-1-999-06-20 telefonszámon
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának, nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!

Kötelező biztosítás
2018 június 22.
Kategória:
Gépjármű biztosítás
Kérdés:
Kedves CLB! Kötöttek nekem egy személyautóra kötelező biztosítást, szerencsétlenül járva, olyan következménnyel hogy, a legdrágább biztosítónál. Az lenne a kérésem hogy, felmondásra kerülne az Aegon felé a biztosítás, és megkötném a K&H-nál. Nem történt még befizetés, biztosítást igazoló papírt megküldték. Milyen megoldást lehet erre kitalálni? 06304719032
Válasz:

Tisztelt Gergő!

Konkrét szerződésével kapcsolatos kérdésben kérjük, vegye fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal a lenti telefonszámon, vagy írjon nekünk a kapcsolat/üzenjen nekünk menüpontban, ide kattintva >>.

Üdvözlettel a CLB.hu csapata,
Hívjon minket a 06-1-999-06-20 telefonszámon
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának, nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!

ingóság - káresemény
2018 június 14.
Kategória:
Lakásbiztosítás
Kérdés:
Tisztelt Cím ! Ingóságbiztosításomra , ha egy televízió összetörik / pl a falikonzol eltörik, a tv a földre esik, képernyője betörik / fizet - e a biztosító ?. Az ingódágbiztosítás fogalma szerint igen , a fogalmat így találtam meg :Általános háztartási ingóság: mindazon vagyontárgyak összessége, melyek egy háztartásban általánosan előfordulnak, a biztosítottak személyes használatára, fogyasztására szolgálnak. Ha nem fizet, miért nem ? Milyen esetben fizet a biztosító ingóságbiztosítás címszó alatt? A fenti eset ha nem tartozik az ingóságbiztosítás alá akkor miért nem ? Várom válaszát. Köszönöm. Sárköziné Nagy Gy. Ildikó
Válasz:

Tisztelt Sárköziné Nagy Gy. Ildikó!

Alapesetben a biztosítások nem fedik le az összes szóba jöhető kockázatot.

Vannak kockázatok, melyeket az ingóságbiztosítások általában minden esetben tartalmaznak, pl.: a tűz, robbanás, villámcsapás, vihar, felhőszakadás, árvíz, földrengés, stb. okozta károk - ezekre alapesetben fedezetet nyújt az ingóságbiztosítás.

És vannak olyan kockázatok, melyek kiegészítő fedezetként, plusz díjjal köthetőek az alaphoz. Ilyenek pl.: betöréses lopás, rablás, füstkár, szabadban tárolt vagyontárgyak, autópoggyász, napelem, garanciabiztosítás, stb.

Annál a biztosítónál, amelyiknek a feltételéből Ön idézte az ingóságbiztosítás definícióját, ott köthető konkrétan az elektronikus készülékek törésbiztosítása (Smart biztosítás) kiegészítő fedezet is. Amennyiben ezt a kiegészítő kockázatot tartalmazza az Ön kötvénye és az egyéb feltételeknek megfelel (LCD, LED, plazma televízió a készülék 5 éves koráig biztosítható), be kell jelentenie a kárt a biztosítójánál.

Üdvözlettel a CLB.hu csapata,
Hívjon minket a 06-1-999-06-20 telefonszámon
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának, nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!

B10 megtartása
2018 június 11.
Kategória:
Kötelező biztosítás
Kérdés:
Két éven belül kötött, új kfb biztosításom kötésekor a B10 besorolást megkaptam. Érdeklődöm, mennyi időnek kell eltelnie a mostani biztosításom kötésétől a megszüntetéséig, hogy a két éven belüli bónuszbesorolás megtartása (biztosítás nélküli időszak) újra kezdődjön, tehát ehhez jelenlegi biztosításomnak mennyi ideig kell érvényesnek lenni? Köszönöm válaszukat!
Válasz:

Tisztelt Kérdező!

Azzal, hogy új biztosítást kötött és azon a megszerzett B10 jogát érvényesítette, újra megilleti minden törvényben foglalt jog, új szerződésének megszűnésével, a két éves jogmegtartó időszak is újra kezdődik.

Üdvözlettel a CLB.hu csapata,
Hívjon minket a 06-1-999-06-20 telefonszámon
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának, nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!

LCD képernyöje összetört
2018 június 08.
Kategória:
Lakásbiztosítás
Kérdés:
Takaritás közben levertem az LCD Tv-t a képernyö összetört () sajnos használhatatlan Kb 6 èves a keszülék. Felelösègbiztositás van a biztosításban. Kérdésem hogy ezt a biztositònál bejelethetem.
Válasz:

Tisztelt Kérdező!

A felelősségbiztosítás keretében a biztosító mentesíti a biztosítottat olyan kár megtérítése alól, melyet harmadik személynek okozott és jogszabály szerint felelős a kár bekövetkeztéért.
Az önmagának okozott károkra a felelősségbiztosítás fedezete nem terjed ki.

Üdvözlettel a CLB.hu csapata,
Hívjon minket a 06-1-999-06-20 telefonszámon
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának, nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!

Beázás
2018 június 03.
Kategória:
Lakásbiztosítás
Kérdés:
Tetőjavítás közben nagy esőzés miatt beáztunk. Korábbi tetőanyag elavulása miatt tetőjavítás történt. A lécezés és a fólia a tetőn volt valamin az új hullámlemez egy része. A gipszkarton menyezet, a csillár az üvegyapot minden csurgott a víztől. Természetesen a parketta és minden vízben állt, amit lehetet mindent megtettünk és remélhetően kiszárad, de a festés mindenképpen kell és a gipszkarton málik szét. A szigetelőanyag is kuka lett. Ilyen esetben valamilyen kárenyhítést fizet-e a biztosító? az új tetőanygaról megvan a számla, amik tönkre mentek azokkal kapcsolatban van a kérdésem.
Válasz:

Tisztelt Martinovicsné !

A biztosítási feltételek minden esetben tartalmazzák a kockázatból kizárt eseményeket.
Általánosságban a lakásbiztosítás fedezete nem terjed ki:

  • pl.: tetőjavítás, szigetelés során felmerült költségek megtérítésére
  • valamint az építés, felújítás alatt álló épületek ideiglenes fedésének elégtelensége miatt keletkezett károk megtérítésére.

Fentiek alapján sajnos az Ön által leírt eseményre a lakásbiztosítás fedezete nem terjed ki.

Üdvözlettel a CLB.hu csapata,
Hívjon minket a 06-1-999-06-20 telefonszámon
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának, nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!

életbiztosítással összekötött hitel
2018 május 20.
Kategória:
Életbiztosítás
Kérdés:
2003-ban a testvérem hitelt vett fel a szüleim házára, én adóstársként és zálogkötelezettként belekerültem, mivel a ház fele az én tulajdonom. Életbiztosítással összekötött hitel volt, ami azt jelenti, hogy a hitel fedezete az ingatlan mellett még a biztosítás is, a biztosítási összeg megegyezik a felvett hitellel, a tőke a biztosításban van fizetve, a bank felé pedig a kamat. Díjelmaradás esetén a biztosító köteles tájékoztatni a bankot, a banknak pedig értesítenie kell minden adóst. 2015-ben kaptam a banktól egy levelet, melyben közlik, hogy problémás a hitel fedezetéül szolgáló életbiztosítás. Én kezdtem volna érdeklődni a biztosítótól, hogy hogyan áll ez a dolog, de a biztosító semmilyen felvilágosítást nem adhat, mivel az életbiztosítás a testvérem életével függ össze, én sem szerződő, sem biztosított, sem kedvezményezett nem vagyok. Gondoltam, felveszem a kapcsolatot a bankkal, ők biztos tájékoztatnak engem mint adóstársat, hogy 2003-tól 2015-ig mennyi lehet a visszavásárlási értéke, legfeljebb az belemegy a hitelbe, és a fennmaradó részt kell tovább fizetni. 2018. áprilisban megírta nekem a bank, hogy a biztosító 2011-ben jelentette a bank felé, hogy a biztosítás 2005-ben díjelmaradás miatt törölve lett. Ez azt jelenti, hogy a megkötéstől számítva 2 éven belül szűnt meg, tehát nincs visszavásárlási értéke. Vagyis 15 éven keresztül csak a kamat lett fizetve a bank felé. 4 100 000 Ft lett felvéve, és 15 év elteltével több mint 4 300 000 Ft a tartozás. Persze a nem fizetés miatt engem is felelőssé akarnak tenni mint adóstársat. Írtam a biztosítónak is és banknak is, kíváncsi vagyok, hogy elismerik-e a saját hibájukat, hiszen ellehetetlenítettek abban, hogy a hitel rendben vissza legyen fizetve. Ha időben tudom, hogy a biztosítás-tőke nincs fizetve, akkor bebiztosíthattam volna magam akár egy másik biztosítással, akár egy lakástakarékkal, de így esélyem sincs helyre hozni, az adósok pedig egyetemlegesen adósok. Mire számíthatok?
Válasz:

Tisztelt Kérdező!

A bank mindenképpen jogosan kéri a hitel és a járulékos költségek megfizetését.
Amennyiben a testvére nem fizette a biztosítást (mely a tőketörlesztést jelentette), a bank az adóstárstól fogja kérni az elmaradt befizetéseket és a kamatterheket. Amennyiben ez nem érvényesíthető, a fedezetként felajánlott ingatlan kerül árverezésre.
Ha Ön szerint a kialakult helyzetért a biztosító, illetve a bank a felelős, panaszával a Pénzügyi Békéltető Testülethez tud fordulni.

Üdvözlettel a CLB.hu csapata,
Hívjon minket a 06-1-999-06-20 telefonszámon
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának, nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!

Üzembentartói jog átruházása
2018 május 13.
Kategória:
Kötelező biztosítás
Kérdés:
Tisztelt Címzett! Érdeklődnék, hogy mi a teendője a gépjármű tulajdonosának, ha üzembentartó változás történik? Eddig a gépjármű tulajdonosa nevén volt kötelező biztosítás, azonban én leszek az üzembentartó, így kötelező is az én nevemen lesz. A tulajdonosnak jeleznie kell a biztósítója felé, hogy változás történt és nincs szükség biztosításra az ő nevén? Vagy automatikusan meg fog szűnni a biztosítása? Köszönettel: Szécsi Szilvia
Válasz:

Tisztelt Kérdező!

Változás bejelentési kötelezettsége van a biztosítás szerződőjének, jelentenie kell az üzembentartói változást, ami alapján érdekmúlással törölni fogják szerződését.

Üdvözlettel a CLB.hu csapata,
Hívjon minket a 06-1-999-06-20 telefonszámon
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának, nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!

méltányosság - rokkantság esetén
2018 május 10.
Kategória:
Életbiztosítás
Kérdés:
Tisztelt CLB! "Rokkantsági ellátás esetére szóló kiegészítő egészségbiztosítási fedezet" elnevezésű kiegészítést tartalmaz az életbiztosításom. A leírás (apró betűs rész) szerint: "A biztosítási esemény bekövetkezésének feltétele, hogy a rokkantsági ellátásra való jogosultságot, valamint az egészségi állapot mértékét a fenti jogszabályokban kijelölt szerv/szervek a baleset, vagy betegség bekövetkeztétől számított két éven belül megállapítja/megállapítják." Ez a két év nálam 2 év + egy hónap. Kérdezem, hogy mit kell tennem, hogy a biztosító kifizesse a biztosítási összeget? Köszönöm!
Válasz:

Tisztelt Kérdező!

A biztosító ügyfélszolgálatán az alábbi dokumentumokkal kell bejelenteni a szolgáltatási igényt:

  • A szolgáltatási igény bejelentésekor be kell nyújtani a biztosító által rendelkezésre bocsátott, hiánytalanul kitöltött szolgáltatási igénybejelentőt,
  • a biztosítási eseménnyel kapcsolatos, szolgáltatási igény bejelentéséig keletkezett összes orvosi dokumentum, és az első orvosi ellátás dokumentumát,

A fentieken kívül a biztosító a szolgáltatási igény elbírálásához szükséges további igazolásokat, nyilatkozatokat is bekérhet, illetve beszerezhet.
A biztosító jogosult arra, hogy a biztosított egészségi állapotát a biztosító által megnevezett orvosokkal ellenőriztesse.
Valamennyi irat beérkezésétől számított 15 napon belül általában megtörténik a teljesítés.

Üdvözlettel a CLB.hu csapata,
Hívjon minket a 06-1-999-06-20 telefonszámon
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának, nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!

Beltéri ajtó üvegkár
2018 május 08.
Kategória:
Lakásbiztosítás
Kérdés:
Üdvözlöm, beltéri ajtónk üvege megrepedt, az üveget kicseréltettem, a repedésről előzőleg készítettem fotókat. Ezeket és az üvegezésről a számlát eljutattam a biztosítómhoz. A biztosító válasza szerint nincs nincs Épületek, építmények vagyoncsoportra biztosításom, ezért nem fedezik a káromat. De az ajtó a lakáson belül van, jeleztem, hogy beltéri ajtó, konkrétan a nappalink ajtaja, és annak az üvege törött be. Ez miért lenne épületkár? Szíves válaszát és segítségét előre is köszönöm, tisztelettel: Füleki Eszter
Válasz:

Tisztelt Kérdező!

A lakásbiztosítások kockázata két vagyoncsoportból, az épületből és az ingóságból tevődik össze. A lakásbiztosítások megköthetők egy-egy vagyoncsoportra, illetve mindkét fedezeti körre is.
Az épület vagyoncsoportba tartozik az épületbe szerkezetileg beépített valamennyi egység (pl. csővezetékek, nyílászárók, üvegezések, stb).
Az ingóság vagyoncsoportba pedig azok a vagyontárgyak tartoznak, melyek a lakáson belül elmozdíthatók, nincsenek az épület szerkezetéhez rögzítve.
Általában csak ingóságra abban az esetben kötnek biztosítást, ha az épület valamilyen formában - pl.társasház biztosításban - már biztosítva van.
Javasoljuk, érdeklődjön a közös képviselőnél, hogy a ház rendelkezik-e társasház biztosítási szerződéssel. Ha igen, akkor az üvegtörés kárigényt arra a biztosításra kell bejelentenie.
Amennyiben a ház ilyennel nem rendelkezik és Önnek csak ingóságra szóló lakásbiztosítása van, a biztosító jogosan utasítja el a kárrendezést.

Üdvözlettel a CLB.hu csapata,
Hívjon minket a 06-1-999-06-20 telefonszámon
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának, nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!

casco felmondás
2018 május 07.
Kategória:
Casco biztosítás
Kérdés:
Tisztelt Cím! Az lenne a kérdésem, hogy ha a biztosító hóvégétől felmondja a casco-t, akkor a hónap elején bejelentett kárt még kifizeti? Mi itt a szabály? Köszönöm
Válasz:

Tisztelt Kérdező!

Biztosítása azzal a nappal szűnik meg, amit a felmondó levelében a biztosító megjelölt, addig kockázatban van, a kockázati időszakban bekövetkezett károkat biztosítójának rendeznie kell.

Üdvözlettel a CLB.hu csapata,
Hívjon minket a 06-1-999-06-20 telefonszámon
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának, nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!

Bónusz 10 megtartása
2018 május 06.
Kategória:
Kötelező biztosítás
Kérdés:
Jelenleg Bónusz 10-ben vagyok. 2018.05.02-án eladtam az autómat. Jelenleg nincs a nevemen gépjármű. Kérdésem:mennyi időn belül kellene autót vennem hogy megtartsam a jelenlegi Bónusz 10 kategóriámat? Üdv:Attila
Válasz:

Tisztelt Kérdező!

Amennyiben az üzembentartó a szerződést felmondja vagy az érdekmúlás jogcímén megszűnik, majd később új szerződést köt, a korábban megszerzett fokozatot azonos gépjármű-kategóriára továbbviheti, feltéve, hogy az új szerződéskötésre két éven belül sor kerül. A már megszerzett bonus fokozatot az új szerződést kötő biztosító köteles figyelembe venni.

Üdvözlettel a CLB.hu csapata,
Hívjon minket a 06-1-999-06-20 telefonszámon
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának, nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!

fedezetlenségi díj
2018 május 05.
Kategória:
Kötelező biztosítás
Kérdés:
Azzal a kérdéssel fordulok Önökhöz, hogy a tulajdonomban áll egy szeméygépkocsi jármű, melyet egy barátomnak adtam használatra, ő volt az üzembentartó is. Idén január, február, márciusra nem fizette be a kötelező biztosítás esedékes díjait. Időközben visszavettem tőle a járművet, és én használom, az okmányirodában új forgalmit is kértünk, mivel megszüntettük az üzembentartói minőséget. Időközben a biztosító fedezetlenségi díjat számolt és annak megfizetésére engem szólított fel, holott a fedezetlenséggel érintett időben nem én voltam annak befizetésre kötelezettje, hiszen nem én használtam a járművet. Kérdésem, hogy a fedezetlenségi díjat a „volt” üzembentartótól kell a biztosítónak követelnie ? És nem tőlem? Ebben várom megtisztelő válaszukat.
Válasz:

Tisztelt Kérdező!

A fedezetlenségi díjat a biztosító mindig az üzembentartótól követelheti. Amennyiben a biztosító időben értesült az üzembentartó személyek változásairól, nem követelheti a fedezetlenségi díjat.

Üdvözlettel a CLB.hu csapata,
Hívjon minket a 06-1-999-06-20 telefonszámon
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának, nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!

Oldalak