Kategória:
- Gépjármű biztosítás
Kérdés:
Az elmúlt évben vásároltam egy második autót, mellyel A0-val kezdtem a biztosítást. Most augusztusban történt egy károkozás egy osztrák rendszámú autóban, amit a károsult be is jelentett. Jelenleg a helyszíni szemlénél tart az ügy és azt a tájékoztatást kaptam, hogy sokáig el fog húzódni. Közben kaptam egy ajánlatot a biztosítótól a következő évre mivel november 2-án van az évforduló. Ebben csak a károkozási szorzó szerepel és B1 kategóriát kaptam mivel a kárkifizetés még nem történt meg. Azt tudom, hogy vagy kifizetem a kárt egy összegben vagy visszasorolnak M2-be. Kérdésem az lenne ha én biztosítót váltok, hogyan alakulhat ez a károkozási ügy? Mindenki azt tanácsolja, hogy váltsak! Ha nem zajlik le az ügy november 2.-ig akkor a következő biztosítómtól is megkapom ezt a lehetőséget az egyösszegű kifizetésre vagy a malus 2 díjazásba kerülök ? Illetve amikor megadom az új adatokat a biztosító keresésnél a bonus-malus kérdéseknél milyen adatot adjak meg? És az utolsó kérdésem pedig, hogy az első autómat amellyel B 10 ben vagyok egy másik biztosítónál ez a károkozás fogja érinteni a későbbiekben?
Válaszát előre is köszönöm
Tamás
Válasz:
Tisztelt Kérdező!
Az okozott kár csak akkor érinti a bónusz-malusz rendszert, ha a károsult részére a kárt rendezték, a kifizetés megtörtént. Válthat biztosítót évfordulóval, a központi nyilvántartó rendszerben minden károkozással kapcsolatos eseményt rögzítenek, ahogy a kifizetés megtörtént, azonnal értesítést kap az éppen aktuális biztosítója. A kár kifizetését követően levélben tájékoztatják a kártérítés összegéről, melynek visszatérítésére 15 nap áll majd a rendelkezésére. Független attól, hogy a bónusz besorolását még nem érinti az okozott kár, javaslom, az új biztosító választásánál már tájékozódjon a M2 díjakról is. Másik gépjárművén elért jogokat ez a káresemény mindaddig nem érintheti, amíg több gépjárművet üzemeltet.
Üdvözlettel a CLB.hu csapata,
Hívjon minket a 06-1-999-06-20 telefonszámon
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának, nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!
A biztosítási szakértő válaszol
Tegye fel biztosítással kapcsolatos kérdését! Amennyiben kérdésére nem találta meg oldalunkon a megfelelő választ, esetleg olyan speciális biztosítási esettel találkozik, amellyel nem tudja, kihez forduljon, keresse biztosítási szakértőnket online. Kérdését rövid időn belül megválaszoljuk.
Tájékoztatjuk, hogy a beküldött kérdések nyilvánosan jelennek meg oldalunkon, így javasoljuk, hogy ne adjon meg bizalmas adatokat a kérdés feltevése során.
Konkrét szerződéssel kapcsolatos kérdésben kérjük, vegye fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal a weboldalunkon található chat felületen vagy a kapcsolat/üzenjen nekünk menüponton keresztül.
mutatva 1 - 20 / 2788Tisztelt Kérdező!
Őszinte részvétünk a férje elvesztése miatt. Kérjük vegye fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal a weboldalunkon található chat felületen vagy a kapcsolat/üzenjen nekünk menüponton keresztül, ide kattintva >>.
Üdvözlettel a CLB.hu csapata
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!
Tisztelt Kérdező!
Különböző biztosítók más-más eljárásrendet, automatizáltságot és rugalmasságot alkalmaznak és a szerződési feltételek különbözhetnek (pl. milyen dokumentumokat kérnek, van-e gyorsított kárkifizetés). Kár típusa és dokumentáltsága: lehet, hogy az egyik esetben a képek alapján egyértelmű volt a károsodás, míg a másiknál a biztosító nem tudta eldönteni a felelősség kérdését. A biztosító kárrendezés esetén pedig kérhet számlát, hogy tisztában legyen a károsult dolog értékével.
Üdvözlettel a CLB.hu csapata
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!
Tisztelt Kérdező!
Alapvetően a kárfelmérés a biztosító feladata. A biztosító kötelessége, hogy a bejelentett kárt felmérje, és megállapítsa, hogy a biztosítási esemény megtörtént-e, és milyen mértékű kártérítésre jogosult az ügyfél.
Üdvözlettel a CLB.hu csapata
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!
Tisztelt Kérdező!
Átvonuló vihar után keletkezett károk esetén a kár bejelentése az ügyfél feladata, a kárfelmérés lebonyolítása viszont a biztosító kötelezettsége – ő rendeli meg a szakértőt vagy saját kárszakértőt küld ki a helyszínre.
Üdvözlettel a CLB.hu csapata
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!
Tisztelt Kérdező!
Az „alap utasbiztosítás” tartalma biztosítónként és termékenként eltérhet, általában hirtelen baleset és betegség miatti orvosi ellátást, jogvédelmet, repülős utaknál poggyászbiztosítást tartalmaznak. A csomagoknál nem mindegy az egyes fedezetek limit összege, erre érdemes figyelni. Kalkulátorunkban össze tudja hasonlítani az ajánlatokat a nyújtott fedezetek szerint is.
Üdvözlettel a CLB.hu csapata
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!
Tisztelt Kérdező!
Kalkulátorunkban könnyedén megtalálhatja az önnek megfelelő lakásbiztosítási és életbiztosítási ajánlatot, vagy felveheti a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal a weboldalunkon található chat felületen vagy a kapcsolat/üzenjen nekünk menüponton keresztül, ide kattintva >>.
Üdvözlettel a CLB.hu csapata
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!
Tisztelt Kérdező!
Amennyiben Ön CLB-s ügyfél, lépjen be az ügyfélkapujába és az online ügyfélszolgálat fülön válassza a zöldkártya idénylés menüpontot. Ha további kérdés merül fel ezzel kapcsolatban, kérjük, vegye fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal a weboldalunkon található chat felületen vagy a kapcsolat/üzenjen nekünk menüponton keresztül, ide kattintva >>.
Üdvözlettel a CLB.hu csapata
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!
Tisztelt Kérdező!
A legtöbb biztosító honlapjáról letölthető a baleseti bejelentő.
Üdvözlettel a CLB.hu csapata
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!
Tisztelt Kérdező!
Panaszával fordulhat a Pénzügyi Békéltető Testülethez (e-mail: ugyfelszolgalat@mnb.hu - honlap: www.mnb.hu/bekeltetes), akik segítenek tisztázni az ügyet.
Üdvözlettel a CLB.hu csapata
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!
Tisztelt Kérdező!
Sajnos csak az utazás megkezdése előtt megkötött utasbiztosítás érvényes, így az egy napos észak-ciprusi kitérőre nem tud biztosítást kötni.
Üdvözlettel a CLB.hu csapata
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!
Tisztelt Kérdező!
Írásban kérje a biztosítótól a kárfelmérés felülvizsgálatát! Mellékeljen szakvéleményt (pl. építész, statikus, penészszakértő) arról, hogy a penészesedés tartós, és csak vakolatcserével orvosolható.
Üdvözlettel a CLB.hu csapata
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!
Tisztelt Kérdező!
A taxis a kiesett bevétel kompenzálását kéri – ez „elmaradt haszon” kategória, amely külön igény, és nem térül automatikusan a kárbiztosítás keretében. Ugyanakkor ha a vétlen károsult bizonyítani tudja, hogy mekkora keresetkiesése keletkezett, akkor a kieső időre kérhet kártérítést a vétkes sofőr biztosítójától. Javasoljuk, próbáljanak meg peren kívül kompromisszumosan megállapodni (pl. felezés, részösszeg), amely gyors és költségkímélő mindkettőjüknek.
Üdvözlettel a CLB.hu csapata
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!
Tisztelt Kérdező!
Igen, a károsult dönthet úgy, hogy Casco biztosítása alapján szeretné rendezni a kárt, különösen ha gyorsabb kárrendezést szeretne elérni. Casco biztosítási szerződés alapján gazdasági totálkár esetén is téríthető a javítás, de csak akkor, ha a biztosított kifejezetten a javítást kéri és vállalja a különbözetet, azaz a biztosító által kalkulált maradványérték és a javítás tényleges költsége közötti részt.
Üdvözlettel a CLB.hu csapata
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!
Tisztelt Kérdező!
A bérelt autóknál általában önrészt kell fizetnie a sofőrnek balesetokozás esetén. Érdemes megnézni a bérleti szerződést, abban benne kell lennie, hogy baleset esetén mekkora önrészt kell vállalni.
Üdvözlettel a CLB.hu csapata
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!
Tisztelt Kérdező!
A lakásbiztosítás alapfedezete jellemzően nem téríti meg az LCD televízióban keletkezett töréskárokat, ha azt például egy létra döntötte fel – tehát saját hibából vagy háztartási balesetből keletkezett mechanikai sérülésről van szó.
Üdvözlettel a CLB.hu csapata
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!
Tisztelt Kérdező!
Mindig az a biztosító illetékes, amelynél a baleset napján hatályban volt a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás (KGFB). Így a baleset időpontjában érvényes biztosítót kell feltüntetni a kárbejelentőn – nem a jelenlegit, ha az időközben változott.
Üdvözlettel a CLB.hu csapata
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!
Tisztelt Kérdező!
Az üzembentartó váltás nem jelenti a fedezetlenségi díj elengedését. Az új szerződést nem fogja érinteni a fedezetlenségi díj, de attól még a biztosító 5 éven belül behajthatja azt az előző üzembentartón.
Üdvözlettel a CLB.hu csapata
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!
Tisztelt Kérdező!
Konkrét szerződéssel kapcsolatos kérdésben kérjük, vegye fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal a weboldalunkon található chat felületen vagy a kapcsolat/üzenjen nekünk menüponton keresztül, ide kattintva >>.
Üdvözlettel a CLB.hu csapata
A CLB Kft. válaszai kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok biztosítási szaktanácsadásnak, a CLB Kft. biztosítási alkuszi állásfoglalásának nem tekinthetők!
A CLB Kft. válaszai vonatkozásában minden jogi felelősséget kizár!