2020.01.10

Mi lesz a magyar biztosítókkal 2020-ban? Itt a biztosítóvezérek válasza

A legnagyobb hazai biztosítók első emberét arra kértük év végén, értékeljék a mögöttünk álló esztendőt és adjanak előrejelzést 2020-ra. Alábbi kérdéseinkre válaszoltak:
1. Hogy értékeli 2019-et saját biztosítója és a biztosítási piac szempontjából?
2. Mit tekint saját biztosítója és a szektor előtt álló legnagyobb kihívásnak 2020-ra?
3. Mely termékek, szolgáltatások és innovációk területén hozhat növekedést, előrelépést 2020 saját biztosítójánál, illetve a biztosítási szektorban?

Alexander Protsenko elnök-vezérigazgató, Allianz

  1. Az Allianz Hungária rendkívül sikeres évet zár 2019-ben, valamennyi szegmensben kiemelkedő eredményeket értünk el. Tevékenységünkben jóval egyszerűbb, könnyen érthető termékek kerülnek folyamatosan előtérbe, amelyek a digitális technológiák alkalmazásával gyorsabb szolgáltatást tesznek lehetővé. A biztosítási ágazat példa nélküli – a 2018-ban elért mutatókat 15 százalékkal meghaladó – számokat produkált 2019-ben, elsősorban a gépjármű üzletág kiemelkedő teljesítményének köszönhetően. Ugyanakkor kihívást jelent, hogy az érettebb biztosítási piacokhoz hasonlóan a szektor mérete elérje a GDP 3 százalékát.
  2. A biztosítási terület egészét tekintve a legnagyobb kihívás az, hogy egyszerűbbek és gyorsabbak legyünk. Ez az ágazat évtizedeken és évszázadokon keresztül megbízhatóan, stabilan és jelentős változások nélkül működött, ám a digitális korszak beköszöntével a környezet most gyorsan és drámai módon változik. Ezen kívül túlságosan is bonyolultak vagyunk, a szerződési feltételek túl hosszúak, a termékek pedig összetettek. Az ügyfelek egyfajta „mobiltelefon-szerű élményt” várnak el: olyan megoldást, ami egyszerűen használható, gyors, megbízható, annak ellenére, hogy összetett szoftver és hardver erőforrásokra épül. Igazodnunk kell a kor újfajta kultúrájához. Ami pár éve még bevett gyakorlatnak számított– például, hogy akár hetekig kellett várakozni a kárrendezésre - ma már nem elfogadható: az ügyfelek elvárják, hogy gyorsan reagáljunk, és azonnali visszacsatolásokat adjunk. A piaci szereplők számára a legnagyobb kihívás az, hogy milyen gyorsan és hatékonyan tudják a modern, digitális világhoz igazítani működésüket.
  3. Ha figyelembe vesszük a teljes gazdasági bővülést, és a biztosítási ágazat piaci részarányát más, érettebb piacokkal hasonlítjuk össze, úgy vélem, Magyarországon az ágazat további jelentős növekedési potenciállal rendelkezik, mivel még mindig alacsony a penetráció a nyugdíj-, élet- és nem életbiztosítási ágakban. Az Allianz Hungária esetében különösen a magán egészségbiztosítások terén látom a legnagyobb potenciált. Ezt a területet még vonzóbbá kell tennünk az ügyfelek, az egészségügyi szolgáltatók és a biztosítótársaságok számára. 2020-ban a célunk, hogy tovább haladjunk a pozitív fejlődési útvonalon, innovatív technológiák alkalmazásával tovább javítsuk az ügyfélélményt, és tovább egyszerűsítsük az általunk kínált termékeket és szolgáltatásokat.

Erdős Mihály elnök-vezérigazgató, Generali

  1. A hazai biztosítási szektor díjbevételeinek a gyarapodása 2018-ban is meghaladta a GDP növekedését. A növekedés motorja a nem életbiztosítási ágazat volt, illetve jelentősen bővült a nyugdíjcélú konstrukciók aránya. Idén is ezen tendenciák folytatására számítunk. A Generali Biztosító szempontjából a folyamatos, stabil építkezést szeretném kiemelni, ami az idei munkánkat is jellemezte. Tovább bővítettük ügyfélkörünket, és nagy örömünkre szolgál, hogy ügyfeleink egyre nagyobb százalékban több szerződéssel kötődnek hozzánk. Tovább haladtunk ügyfélélményt növelő fejlesztéseinkkel, illetve folyamataink automatizálásával. Nagyon fontosnak tartom, hogy tovább tudtuk növelni értékesítési hálózatunk vonzerejét, és egyre több fiatal tanácsadó köteleződik el a tanácsadói hivatás és a Generali mellett. Azt gondolom, hogy ez kulcsfontosságú a fiatal ügyfelek megszólítása, a fenntartható fejlődés érdekében. Az idei év kiemelt eseménye volt számunka az a nemzetközi cégcsoport szintű megállapodás, melynek értelmében a Generali Magyarországon is átvette az ERGO biztosítók állományát. Ez óriási feladatot rótt ránk, egyrészt a technikai megvalósítás vonatkozásában, másrészt az ügyfélkiszolgálás gördülékenységének fenntartásában. Végül, de nem utolsósorban a Generali idén ünnepelte a magyar piacra történő visszatérésének 30. évfordulóját.
  2. A Generali ambíciója ma nem kevesebb, minthogy élethosszig tartó partnerként állhassunk ügyfeleink mellett, hogy életük és álmaik megóvásával biztonságosabb jövőt építhessenek. A megvalósítás azonban nem könnyű feladat. A biztosítókat általában véve bürokratikus, személytelen intézménynek gondolják. Mi szeretnénk, ha a Generaliról az emberi hang, a személyes élmény jutna az emberek eszébe. Hiszen a biztosítás egy bizalmi viszony, amely alapvetően a személyes kapcsolatokra épül. Még akkor is, ha közben egyre több digitális megoldást kínálunk. Jövőre is folytatjuk a Generali 2021 stratégia céljainak megvalósítását. Ez a folyamatok, rendszerek újragondolását, megújítását, sok-sok tanulást és kreatív alkotómunkát jelent majd. Büszke vagyok arra a kísérletező szemléletre, ami az elmúlt években még inkább jellemző ránk: bele merünk vágni teljesen új megközelítésű projektekbe, programokba – mert az ezekből nyert tapasztalatok hosszú távon építenek minket. Szeretnénk, ha az ügyfelek mindebből még gördülékenyebb, gyorsabb ügyintézést, egyszerűbb kapcsolattartást, érthetőbb nyelvezetet, egy közvetlenebb viszonyt érzékelnének. Egy olyan Generalit, ami még emberközpontúbb, még jobban figyel az igényeikre, aktuális élethelyzetükre. A piac vonatkozásában további bővülést várok, hiszen hazánkban a biztosítási penetráció, EU-s összehasonlításban még mindig alacsonynak mondható, 2018-ban 2,43%-os volt, szemben az EU15 átlagával, de még régiós összehasonlításban is elmaradást tapasztalunk. Tehát még mindig van tere a fejlődésnek, amit mind a kedvező gazdasági folyamatok, mind a lakosság egyre fokozódó pénzügyi tudatossága is támogatnak.
  3. Az üzletágak megoszlásában a nem élet szerződések további bővülésére számítunk, hosszabb távon azonban, a megtakarítási célú életbiztosítások elterjedésével az élet ág erősödését várjuk. A szolgáltatásfinanszírozó egészségbiztosítások terén is fokozódó érdeklődésre számítunk. Vállalatunk az elmúlt években kiemelt figyelmet szentelt a szolgáltatás és az ellátásszervezés fejlesztésének, így meg tudunk felelni a fokozott elvárásoknak. A digitalizáció, az ügyfélkiszolgálás új útjainak kiépítése minden biztosítónál napirenden vannak. Hiszen azt, hogy mi lehetséges a szolgáltatóiparban, ma nem a biztosítók diktálják, hanem olyan iparágak szereplői, akik ezen az úton már előrébb járnak. Az azonnali információk, a folyamatos elérhetőség és rendelkezésre állás ma már alapelvárások a fogyasztók, főleg a fiatal generáció részéről. Ez párhuzamos feladatokat ró szektorunk szereplőire, hiszen az új ügyfélutak, megoldások mellett a hagyományos csatornákat is fejleszteni kell, a meglévő ügyfelek megtartása, magas szintű kiszolgálása érdekében.

Zatykó Péter elnök-vezérigazgató, Aegon

  1. Ismét sikeres évet zártunk, szinte minden területen növekedni tudtunk. Stabilan tartjuk piacvezető pozíciónkat a lakásbiztosításban, és nagyon jól teljesítettünk élet-és nyugdíjbiztosításban is. Utasbiztosításban pedig a piaci növekedésen túl is tudtunk nőni, évvégére elértük a 2 milliárd forint díjbevételt, ami magasan túlszárnyalta az elképzeléseinket. Károkban sajnos idén sem volt hiány: az időjárásnak köszönhetően megemelkedtek a lakossági kárkifizetéseink, illetve egy milliárdos nagyságrendű vállalati káreseményünk is volt az év utolsó napjaiban. A gépjármű-biztosítások tekintetében több, egy irányba ható okból adódóan emelkedtek a kárköltségek (ilyen pl. az alkatrész árak emelkedése, szakemberhiány, munkabér – így javítási költség – növekedés, árfolyam romlás, stb.). Ezek hatása nyilván lecsapódik a kgfb díjakban is. A szűkülő marginok ellenére a támogatásainkat tovább folytattuk. Az Aegon Irodalmi Díjat jövőre adjuk át a 15. alkalommal.
  2. A biztosítási szektor előtt álló legnagyobb kihívás az IT terület megújítása mellett a szabályozói intézkedéseknek való megfelelés, az alacsony hozamkörnyezet, valamint a pénzügyi edukáció. Ez utóbbi tekintetében előrelépés lehet a jövő márciusi Pénz7 rendezvény, amelyet a teljes szektor támogat, és a rendezvényeken képviselteti magát. Egy olyan világban, ahol az emberek felelőssége eldönteni, mennyit tesznek félre a nyugdíjukra, és miként fektetik be megtakarításaikat, így elengedhetetlen a pénzügyi műveltség javítása, valamint a szükséges pénzügyi alapok átadása már a gyerekkorban. A széles körű pénzügyi műveltség hiánya riasztó. A törvényhozók, az oktatás, a munkáltatók, és a társadalom egyéb intézményeinek kiemelt feladata ennek kezelése. Ezeken túlmenően, mi elsősorban az ügyfélkapcsolatok tekintetében szeretnénk áttörést elérni, az adatelemzés és a legmodernebb technikai eszközök használatának köszönhetően. Idén tovább fejlesztettük az alternatív kárrendezésünket és az online ügyfélszolgálatunkat, amelyek mind az ügyfélélmény növelése irányába hatnak.
  3. A digitalizáció hatására az ügyfélkiszolgálásban egyre inkább előtérbe kerülnek az online csatornák, illetve a chatbot-ügyintézés. Ezek segítik az erőforrásaink optimalizálását: számos adminisztratív folyamatot tudunk automatizálni, a felszabaduló idő pedig az ügyfelekre fordítható. A kiváló ügyfélkiszolgálás a biztosítási piacon továbbra is egyértelmű versenyelőnyt jelent. A termékek tekintetében az adatbányászat segítségével tovább javul a kockázatelbírálásunk és méginkább testreszabott ajánlatot tudunk kínálni ügyfeleinknek. Növekedést – a technológiai fejlesztéseken túl - új veszélynemek biztosításai jelenthetnek, illetve a biztosításon túlmutató szolgáltatások – mint pl. assistance. Örök délibábként ott lebeg a szektor előtt az egészségbiztosítás kérdése, az állami és a magánegészségügy együttműködésének megteremtése és fejlesztése. Az egészségbiztosítási rendszerek szerte a világon évtizedek óta finanszírozási problémákkal küzdenek. A reformokat több tényező teszi sürgetővé: az egyre drágább gyógyító eljárások és gyógyszerek okozta költségrobbanás, a népesség elöregedése, amely csökkenti az egészségügyi hozzájárulást fizetők, illetve növeli a szolgáltatásokat igénybe vevők számát és arányát. Erre a piacra azonban csak akkor érdemes belépni, ha valódi értéket tudunk adni az ügyfeleknek: azaz garantálni tudjuk a megfelelő orvosi ellátást éppen akkor, amikor szükség van rá. A jelenlegi körülmények között meglátásom szerint ezt nem tudjuk maradéktalanul teljesíteni.

Pandurics Anett elnök-vezérigazgató, Posta Biztosító

  1. A biztosítási piac és a Posta Biztosító is egyértelműen előrelépett 2019-ben. A szektor az elmúlt évek szabályozási zuhataga után kicsit megpihenhetett, s bár most is szép számmal akadtak előírások, elvárások, amelyekhez alkalmazkodni kellett, ezek teljesítése nem jelentett akkora extra leterheltséget, mint korábban. A piac így a belső folyamatok egyszerűsítésére, a termékek szükséges korszerűsítésére, az ügyfélbarát megoldások megalkotására tudott koncentrálni. Ez utóbbira kiváló példa A Mabisz online e-kárbejelentő applikációja, amely ma már 240 ezer letöltésnél tart, s már több mint 5000 káresemény rögzítésében és gyors kárrendezésében nyújtott segítséget. Azt gondolom, a megoldással ismét meg tudta mutatni a szakma, hogy képes együtt dolgozni, hiszen a sikerhez az kellett, hogy minden, a kgfb-üzletágban érdekelt biztosító hozzáigazítsa saját rendszerét az alkalmazáshoz. Másrészt az e-kárbejelentővel ismét igazolva látom azt a korábbi véleményemet, hogy a szektor igenis élen jár a digitalizáció lehetőségeinek kiaknázásában. Eredményesség szempontjából ugyanakkor vízválasztó lehet 2019. Az első háromnegyedévi adatok azt mutatják, hogy a piac növekedése lassul: bár az év első kilenc hónapjában a díjbevétel 11 százalékkal bővült, ám ez jórészt a biztosítási adó kgfb-díjba történő beolvadásának hatásának tudható be. Az életágon csak a nyugdíjbiztosítások tudnak húzni, a hagyományos életbiztosítások száma és díjbevétele is folyamatosan csökkenő trendet mutat. A nem életágban is vannak siker sztorik – hosszú évek után az új autók értékesítésének felfutásával pozitív elmozdulás látszik például a casco-piacon és továbbra is növekedést látunk a felelősség-, az utas- és az egészségbiztosítások piacán is. A Posta Biztosító 2019-ben eredményes és sikeres évet zárt. Bízom abban, hogy minden fő termékkategóriában teljesítjük a terveinket, s ennek eredményeképpen magasabb díjbevételre és eredményre számítok. Ez pedig jól mutatja stratégiánk sikerét: az ügyfelek értékelik, hogy ügyfélbarát termékeket, valamint áramvonalas és innovatív ügyfél-kiszolgálási folyamatokat alakítunk ki. Legújabb, 2019-ben bevezetett termékünk, a Posta Családi Balesetbiztosítás sikere is visszatükrözi ezt a filozófiát.
  2. Annak ellenére, hogy a 2019-es év szerencsére nem a hatalmas természeti katasztrófáktól volt hangos, a szektor kárráfordításai alaposan megugrottak, ami egyenes következménye - az alkatrészek, beépített anyagok folyamatosan emelkedő árai mellett – a markánsan jelentkező szakemberhiánynak és a bérek megugrásának. Ez a tendencia bizonyosan tovább fog folytatódni 2020-ban is, s bár mára már a biztosítók lényegében kivétel nélkül előreléptek kárrendezési folyamataik digitalizálásában, a hatékonyság növelésére még vannak lehetőségek. A 2020-ban debütáló Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosítások (MFO) mindenképpen komoly kihívást jelentenek a következő évben a szektor számára: üzletpolitikai, termékfejlesztési és folyamatfejlesztési kérdések és kihívások egyaránt felmerülnek.
  3. A felmérésekben rendre visszaköszön, hogy az emberek egyre tudatosabban gondolkodnak a hosszú távú jövőjükről, ráadásul a bérdinamika is fennmarad, így a nyugdíjbiztosítások terén további előrelépést várunk. E területen komoly kérdés lehet, hogy valóban debütál-e s ha igen, milyen kondíciókkal az állami nyugdíjkötvény. Önmagában előnyt lehet kovácsolni abból, hogy immár az állam is ráirányítja majd a figyelmet az öngondoskodásra. A Posta Biztosítónál 2020-ban is több újdonsággal készülünk, ezek előkésztése már zajlik, ugyanakkor még korai lenne fellebbenteni a fátylat.

Sztanó Imre elnök-vezérigazgató, NN

  1. Több szempontból is nagyon sikeres évet futottunk. Az értékesítés terén az első három negyedévben 20 százalék körüli növekedést értünk el a rendszeres díjas termékeinknél, illetve közel 40 százalékra tudtuk emelni a kockázati életbiztosítások arányát. Ebben nagy szerepet játszott a kedvező piaci környezet, valamint az elmúlt években véghez vitt digitális fejlesztéseink is, mint például az elektronikus aláírás, a CRM és az automatikus kockázatelbírálás bevezetése. Az említett digitalizációs törekvéseink kapcsán szintén fontos mérföldkő, hogy ügyfeleinknek már közel fele az NN Direkt online felületünkön keresztül intézi folyó ügyeit. Ezen túlmenően idén óriási mérföldkőhöz érkeztünk: a napokban jelentettük be, hogy elindítjuk az NN Biztosító nem-életági termékcsaládját. A célunk, hogy a kibővített termékpalettával még több családot támogassunk pénzügyi biztonsága megteremtésében.
  2. A teljes szektornak, így nekünk is változatlanul az a legfőbb kihívás, hogy hogyan tudjuk minél több ügyfélhez eljuttatni a biztosítási védelmet. Ezért is fontos lépés az NN Biztosító részéről a nem-életági tevékenységünk, azon belül is a hitelfedezeti és jövedelempótló, a lakás- és az utasbiztosításaink elindítása, hiszen egy markánsan új értékajánlattal jóval több ügyfelet szólíthatunk meg a jövőben. Számunkra tehát ennek a három új termékcsoportunknak a sikeres bevezetése lesz 2020 nagy kihívása. Ebben segítségünkre lesz, hogy az NN-nél az elmúlt években is bizonyítottuk, képesek vagyunk az ügyfélélményt erősítő, hazai vagy akár nemzetközi téren is ritkaság számba menő újításokat sikerrel bevezetni. Az értékesítési folyamat digitalizációja mellett jó példa erre a protect.me, telefonon ki-be kapcsolható, óraalapú biztosításunk. Ezekre a tapasztalatainkra és az ügyfelek kezdettől való bevonására építünk az előttünk álló kihívások teljesítésében.
  3. Mind a hitelfedezeti, mind a lakás-, mind pedig az utasbiztosítási termékcsaládunknál markánsan új értékajánlattal tervezünk előrukkolni, amiben meghatározó szerepet szánunk a digitalis megoldásoknak. Ebben számíthatunk az NN Csoport támogatására és gyakorlatainak megosztására, ezzel nemzetközi téren is bizonyított újításokat kínálhatunk leendő ügyfeleinknek. Illetve nagy előny az is, hogy már a kezdetektől az új ügyféligényeknek megfelelően tudjuk kiépíteni a rendszereinket ahelyett, hogy egy korábbi infrastruktúrát kellene átalakítanunk. Illetve erős pozitív hatást várunk a Magyar Nemzeti Bank új kezdeményezésétől, a Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosítástól (MFO) is. Az új üzletág kiépítése mellett pedig tovább haladunk a társaság digitalis átállásában. Ennek keretében több fontos újítást tervezünk az életági termékeinknél, valamint a teljes működésünk továbbfejlesztésénél is.

Lehel Gábor vezérigazgató (2019. december 31-ig) és Almássy Gabriella igazgatóság tag (vezérigazgató 2020. január 1-től), Union

  1. Lehel Gábor: Összességében elmondható, hogy mind az UNION mind a biztosítási szektor pozitív évet zár 2019-ben. A szektor növekedése magyarázható az általánosan kedvező makrogazdasági környezettel, érezhető javulás a tudatosság tekintetében, ill. a kgfb esetében a piac növekedését statisztikailag tovább növelte a baleseti adó helyett bevezetett biztosítási adó. Ugyanakkor a biztosítótársaságoknak kihívásokkal is meg kellett birkózniuk. Gondolok itt a szabályzói, piaci változásokra, az alacsony kamatkörnyezetre és a megtakarítási piacon újonnan megjelent attraktív befektetési formákra, melyek jelentős konkurenciát jelentenek az életbiztosítások terén. A sikerért tehát az idei évben is tenni kellett. Az UNION tekintetében kiemelném, hogy a hármas fúziót követő első teljes üzleti év zárul 2019-ben. Jelentős fegyvertény, hogy az egészségbiztosítás terén piacvezető az UNION, 2019-ben, a további növekedés érdekében, saját ellátásszervező vállalatot (UNION Érted Kft.) hoztunk létre. Ezen túlmenően további lépéseket tettünk, hogy a vállalat még élhetőbb, még szerethetőbb, még vonzóbb munkahellyé váljon. Változást jelent az UNION jövője szempontjából a 2020. január 1-ei - már 2019. szeptember elején bejelentett - vezető váltás a vállalat élén, de stratégiai változásokról nincs szó. Az UNION jó pályán halad, a saját és a tulajdonosi elvárásoknak is megfelelően. Almássy Gabriella személyében biztos kezekbe kerül a „kormánykerék”.
  2. Almássy Gabriella: 2020-ban a biztosítási szektorban és az Union-ban is a munkaerő piaci helyzet kezelése lesz a legnagyobb kihívás. Az UNION-ban ezért még nagyobb hangsúlyt kap a folyamatok optimalizálása, automatizálása, az online megoldások továbbgondolása, az egyszerűsítés. De természetesen sok más ötlettel, megoldással is készülünk 2020-ra, azon dolgozunk kollégáimmal, hogy továbbra is profitábilis növekedés mentén erősítsük az UNION piaci pozícióját, ügyfeleink megelégedésére.
  3. Almássy Gabriella: 2020-ban, a biztosítási szektor tekintetében továbbra is a nem-életbiztosítások erősödésére számítok. A lakásbiztosítási piacon a minősített fogyasztóbarát otthonbiztosítások hozhatnak változást. Az Union-ban stratégiai szempontból továbbra is kiemelt hangsúlyt fektetünk az egészségbiztosításra. Piacvezetőként a szegmensben természetesen nem maradunk adósok a további innovációkkal sem, különösen ellátás szervezési és ügyfélélmény oldalon.

Kurtisz Krisztián vezérigazgató, Uniqa Biztosító

  1. Rendkívül sikeres év az UNIQA Biztosító Zrt. számára a 2019-es. A Biztosító minden fontos mutatója folyamatosan javult az elmúlt négy évben. Várhatóan nem csak az elmúlt időszak egyik legsikeresebb pénzügyi éve lesz a 2019-es, de a legfontosabb mutatónk, az ügyfélelégedettség közel százezer ügyfél egyedi visszajelzése alapján idén is tovább javult. A szektor biztosítási díjbevétel dinamikája rendszerint megegyezik a gazdaság dinamikájával, ennek lehettünk tanúi az elmúlt időszakban is. Ahogy növekedtek a beruházások, az új autóértékesítés és bővült a hitelezés, ezzel együtt bővült a biztosítási szektor is.
  2. Az egyik legnagyobb kihívást a 2020-as évben továbbra is a munkaerőpiac tendenciái jelenthetik. A magas foglalkoztatottságnak köszönhetően egyre nehezebb feladat az új munkaerő felvétele. Az UNIQA Biztosító Zrt. szerencsésnek mondhatja magát, mert trendsetter stratégiánkkal azt tapasztaltuk, hogy vonzók lettünk a szektoron kívülről érkező tehetségek számára is. Mindezektől függetlenül azonban mi is nagy kihívásként éljük meg a munkaerőhiányt, kiváltképp az IT területen.
  3. Az online megoldások előtérbe kerülésével a biztosítási vásárlók tudatossága is növekszik. Ezt a tendenciát nagyon jónak ítéljük meg, amit igyekszünk minden eszközzel támogatni. Ezért is törekszünk arra, hogy minél egyszerűbb és jól érthető termékkínálattal és szolgáltatásstruktúrával legyünk jelen a piacon. A 2020-as év egy új stratégiai időszak kezdete az UNIQA Group és Társaságunk számára is. Ebben az időszakban az elmúlt évek eredményeinek köszönhetően az UNIQA Biztosító Zrt. munkatársai komoly szerepet játszhatnak az UNIQA Group átalakulásában. Reményeink szerint olyan innovációs kompetenciák kerülhetnek Társaságunkhoz, melyek nem csak Magyarországon, hanem más országokban is hozzájárulhatnak ahhoz, hogy a biztosítási szektor megújuljon és vonzó legyen a fiatalabb generációk számára is.

A nyolc legnagyobb biztosítót 2018-as díjbevételük alapján állítottuk sorrendbe. Bertrand Woirhaye, a díjbevétele alapján 4. helyen álló Groupama vezérigazgatója ezúttal sajnos nem tudott rendelkezésünkre állni.

forrás: porfolio.hu

CLB TIPP: 2020-ban is kössön biztosítást okosan!

Biztosítás fajta: 

  • Általános
Kötelező biztosítás: figyelmeztetést adtak ki a robogósoknak
2024 április 18.
Kategória:
Kötelező biztosítás

Kötelező biztosítás: figyelmeztetést adtak ki a robogósoknak

Becslések szerint meghaladja a 650 ezret a Magyarországon közlekedő segédmotoros kerékpárok száma, ezek közül azonban kevesebb mint 300 ezerre kötöttek kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást (kgfb). A Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) arra hívta fel a figyelmet, hogy fokozottan megéri kifizetni a kategóriától és lakhelytől függően havi 600-800 forintos kgfb-havidíjat, mivel azzal nem csupán a közúti igazoltatás során kirótt mulasztási bírság küszöbölhető ki, hanem a közúti baleset során okozott, akár többmilliós kártérítési kötelezettség is.

A robogótulajdonosok jelentős része továbbra sincsen tisztában azzal, hogy a biztosítási kötelezettség nem csupán a rendszámmal ellátott járművekre, hanem minden olyan segédmotoros kerékpárra is kiterjed, amely részt vesz a közúti forgalomban. Az MNB legutóbb kiadott biztosítási statisztikái szerint a segédmotoros kerékpárok díjosztályában a korábbiaknál is kevesebb, 297 ezer kgfb-t kötöttek az üzembentartók, miközben a hazai állomány folyamatosan gyarapszik, aktuális nagysága becslések szerint már meghaladja a 650 ezret. Mindez azt jelenti, hogy a robogók többsége szabálytalanul vesz részt a forgalomban.

„Bár a hatóságok csak szórványosan ellenőrzik a robogók biztosításának meglétét, egy-egy közúti igazoltatásnál a kgfb nélkül közlekedő robogósokra mulasztási bírságot szabhatnak ki – mondta Cselovszki Zsolt, a FBAMSZ elnökségi tagja, hozzátéve: - Baleset esetén pedig az okozott kárért a károkozó felel, amit biztosítás híján saját zsebből kell térítenie. Az MNB 2022-es évre vonatkozó statisztikái szerint a segédmotoros kerékpárok esetében 429 ezer forint volt balesetek során kifizetett átlagos kártérítés. Ugyanakkor személyi sérülés esetén a kárösszeg könnyen elérheti a többmilliós szintet is.”

Kevesen tudják, hogy amennyiben az elektromos kerékpár motorjának teljesítménye meghaladja a 300W-ot, vagy a motor a pedáltól függetlenül is képes önállóan hajtani a járművet, illetve a jármű 25 km/óránál nagyobb sebesség elérésére képes, a jármű besorolása már segédmotoros kerékpár, vagyis erre a járműre is kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást kell kötni. Üzemeltetése során védőfelszerelést (bukósisakot) kell alkalmazni, és vezetéséhez szükség van vezetői engedélyre is.

A kötelező biztosítást megkötő robogós tiszta lappal indul, eddigi mulasztása miatt nincsen mitől tartania: a korábbi időszakra nem kell fedezetlenségi díjat fizetni, mint a gépkocsik vagy motorok esetében, igazoltatáskor pedig a rendőrök csakis azt vizsgálják, hogy az adott időpontban a jármű rendelkezik-e biztosítással. Amennyiben a jármű nem rendelkezik rendszámmal, a biztosítók az alvázszámra kötnek kötelezőt. A járművek előtörténetét sehol nem vezetik, így bónusz-málusz besorolás sem befolyásolja a fizetendő díj mértékét.

forrás: portfolio.hu

CLB TIPP: Kötelező biztosítás kalkulátorunkban pár kattintással összehasonlíthatja a biztosítási ajánlatokat:
Kötelező biztosítás kalkulátor >>

Sokan arra ébrednek majd, hogy két biztosításuk lett
2024 április 02.
Kategória:
Lakásbiztosítás

Sokan arra ébrednek majd, hogy két biztosításuk lett

A lakásbiztosítás kampány végén sokan ébredhetnek arra, hogy saját figyelmetlenségük miatt két élő biztosításuk van, amit majd fizetni kell. Mindkettőt. Hogyan lehet ez? Milyen tipikus hibákat tapasztaltak a biztosítók az átkötések során? Miért és mikor maradhat magára a problémával az ügyfél? A CLB biztosítási alkusz összefoglalta a kampányban tapasztalt szerződéskötési hibákat.

Finisbe ért a március elején kezdődött lakásbiztosítási kampány, ami abból is érződik, hogy már naponta 2-3-szor többen kötnek új szerződést, mint akár egy héttel ezelőtt. Azt, hogy milyen sok nagyon régi lakásbiztosítás van a piacon, jó ideje tudják a biztosítók és az alkuszok is, ám most fehéren-feketén kiderül, igazuk volt, amikor kongatták a harangot: néhány évente aktualizálni kellene a szerződéseket, különben nagy csalódás lehet egy kártérítési összeg. A márciusi rendkívüli lakásbiztosítási kampány az elvárásoknak megfelelően jelentősen felkavarta az állóvizet, például a CLB alkusz cég online felületén naponta ezrek kalkulálnak, százak kötnek új szerződést – mondta Németh Péter, a cég kommunikációs igazgatója.

Az alkusz munkatársainak a biztosítók visszajelzése alapján is feltűnt, hogy több ügyfél rosszul adja meg a régi szerződése adatait, ezért elképzelhető, hogy a kampány végén országszerte akár ezreknek is dupla biztosítása lehet. Az alkuszok online felületén lebonyolított átszerződés egyik előnye, hogy a régiek felbontását a cég szakemberei pár perc alatt elvégzik az ügyfél helyett. Azonban, ha az adatok pontatlanok, akkor az ügyintézők nem tudják azonosítani és felbontani az „előzményszerződést” – bár igyekeznek felvenni a kapcsolatot az érintett ügyfelekkel – miközben az új biztosítás is élesedik – magyarázza Németh. A legtöbben csak az előző szerződés számát tudják rosszul, ezen még lehet segíteni, amennyiben a többi adat rendben van. Azonban vannak, akik tévesen adják meg az előző szerződő nevét, vagy adatait, de olyanok is akadnak, akik még a biztosított ingatlan címét is pontatlanul írják le. Ez is bizonyítja, hogy valóban nagyon sok az elhanyagolt lakásbiztosítás – szögezte le a CLB kommunikációs igazgatója.

A hibásan megadott „előzményszerződés” száma bármilyen kis mennyiségben is aggasztó, nem véletlen, hogy az alkuszok sokat dolgoznak a kijavításán, ám nem lehet minden ügyfelet utólag elérni és javítani a hibákat, így félő, hogy az ő régi szerződésük a kampány utolsó, húsvéti napjaiban már bent ragadhat. Azok pedig, akik önállóan, maguk intézik az új szerződést és a régi felmondását is, az adminisztratív problémával és a két érintett biztosítóval való esetleg nehézkes, bonyolult egyeztetésben is magukra maradnak. Az egyébként önmagában nem szabálytalan, ha két szerződés marad, hiszen így némely biztosítási eseményre akár két helyről is lehet kártérítést kapni – utal a sokak számára várható helyzetre Németh. Fontos azonban, hogy a díjat is fizetni kell mindkét helyre, mert az elmaradást behajtják a biztosítók – figyelmeztet a CLB szakértője.

A CLB szakértője szerint a kampány üteme az elvárások szerint alakult: a hónap második felében kezdett felgyorsulni, az elmúlt napokban pedig még intenzívebb lett: a kezdethez képest naponta 2-3-szor többen – csak a CLB online felületén naponta mintegy ötszázan – kötnek szerződést és több ezren kalkuláltatnak, keresgélnek új díjat.

forrás: piacesprofit.hu

CLB TIPP: A CLB lakásbiztosítás kalkulátorában néhány kattintással összehasonlíthatja a biztosítási ajánlatokat:
Lakásbiztosítás kalkulátor >>

Új MNB index a lakásbiztosítási díjak alakulásáról
2024 március 25.
Kategória:
Lakásbiztosítás

Új MNB index a lakásbiztosítási díjak alakulásáról

Az MNB új Lakásbiztosítás-indexe a fogyasztók és a közvélemény minél pontosabb és átláthatóbb tájékoztatását szolgálja az otthonbiztosítások díjainak alakulásáról. Tavaly év folyamán 18 százalékkal, 56 ezer forintra nőtt egy átlagos lakásbiztosítás éves díja, míg a Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosításokért (MFO) közel 10 százalékkal kevesebbet, 51 ezer forintot kell fizetni. Az MFO termékek átlagosan közel 20 százalékkal magasabb szolgáltatást is nyújtanak, így ügyfélértékük még magasabb.

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) ezentúl - a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás (KGFB) indexének mintájára - negyedévente a lakásbiztosítási díjak alakulását bemutató indexet is közzétesz. Az MNB honlapjának külön e célra létrehozott színes, könnyen átlátható felületén mutatja be a friss adatokat. A negyedévente publikálandó Lakásbiztosítás-index 2022 IV. negyedévi bázishoz viszonyítva jelzi a lakásbiztosítási díjszint változását, illetve információt ad a negyedéves elmozdulásról is.

Az index a teljes piac adatai alapján kalkulál, figyelembe veszi a biztosítót váltók, maradók és az újonnan lakásbiztosítást kötők szerződéseit és külön jelzi a Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosításokra (MFO) vonatkozó díjváltozásokat is.

Az infláció miatt az építőanyagok ára és az építés-szerelési költségek is jelentősen nőttek az elmúlt években, emellett tavaly rekordmértékű viharkárokról számoltak be a biztosítók. A fővárosi és nem budapesti szerződések átlagdíja tavaly év végén 56 ezer forint volt, amely 2022 IV. negyedévhez képest 17, illetve 18 százalékos éves emelkedést jelez. Eközben – többek között a 2023. évi jelentős viharkárok hatására – a kárráfordítás harmadával, 35 százalékkal emelkedett, vagyis a díjemelkedés ütemét meghaladta a kárkifizetések növekedése.

A 3 millió darab, állandóan lakott ingatlanra kötött lakásbiztosítás 82 százaléka, azaz 2,5 millió nyújt teljeskörű (ingatlan és ingóság) fedezetet. A teljeskörű megkötött MFO szerződések átlagdíja 9,5 százalékkal volt kedvezőbb a lakott, teljeskörűen biztosított ingatlanok átlagdíjánál, míg kárráfordítása 19 százalékkal volt magasabb. Utóbbi tehát az ügyfelek számára magasabb – ráadásul az elmúlt egy évben bővülő – szolgáltatást jelent. Az ár- és szolgáltatási előnyt együttesen figyelembe véve az MFO termékek 31,4 százalékkal magasabb ügyfélértéket képviselnek. Azonos biztosítási összeg (50 millió forint) mellett a megkötött MFO szerződések díja átlagosan több, mint 16 ezer forinttal kedvezőbb volt.

A társasházbiztosítások közel 1,2 millió otthonra nyújtottak fedezetet tavaly év végén, s ezek átlagos éves díja albetétenként 28 ezer forintot tett ki. A csak ingóságra kötött lakásbiztosítások száma 386 ezer volt, amelyek átlagos éves díja 23 ezer forintra rúgott. Nem lakott ingatlanokra is van lehetőség lakásbiztosítást kötni, ezek jellemzően vidéken helyezkednek el, e szerződések száma bő 200 ezer volt 2023 végén.

E számok az átlagos díjváltozást mutatják, az egyes szerződések eltérően is módosulhattak. Ha egy ügyfél sokallja díját és/vagy nem elégedett a szolgáltatással, szerződéses évfordulóján és 2024--től a márciusi lakásbiztosítási kampány alkalmával van lehetősége kedvezőbb biztosítás kiválasztására, átszerződésre. Jó választás lehet az MNB védjegyével ellátott MFO, amely elektronikus, gyors ügyintézést, önrész és felesleges kiegészítők nélküli ajánlatot is jelent. A lakásbiztosítási piacon az ügyfelek eligazodását az MNB honlapjának Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosítási (MFO) és Pénzügyi Navigátor fogyasztóvédelmi oldalaival is támogatja.

forrás: mnb.hu

CLB TIPP: A CLB lakásbiztosítás kalkulátorában néhány kattintással összehasonlíthatja a biztosítási ajánlatokat:
Lakásbiztosítás kalkulátor >>

Pálinkafőző felrobbanása miatt is lehet kártérítéssel élni
2024 március 11.
Kategória:
Lakásbiztosítás

Pálinkafőző felrobbanása miatt is lehet kártérítéssel élni

A hűség és az árengedmények kombinációja a sláger az új lakásbiztosítási kampányban. A hűségidő vállalást egyes biztosítók akár 20 százalék kedvezménnyel is jutalmazzák – közölte a kampány első 8 napjának tapasztalatai alapján a CLB. A független biztosítási alkusz szerint, az eddig szinte kizárólag biztosítási ügynökökön keresztül megkötött és ápolt lakásbiztosítási állomány fokozatosan átkerül az online felületekre. Határozottan érződik az is, hogy tovább növekszik a Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosítás (MFO) aránya. A biztosítók különféle új kiegészítő kedvezményekkel is igyekeznek ügyfeleket szerezni, van, amelyik pálinkafőző robbanásra is hajlandó kártérítést fizetni.

A hűség és árengedmények kombinációja a vezető irányvonal a biztosítók ajánlatai között az új lakásbiztosítás kampányban. A kampány első 8 napján a hűségidő vállalásért kapható kedvezmény látszik igen hatékony akciónak. Ez pontosan azt jelenti, hogy az, aki 3 év hűséget vállal az általa választott biztosítónál, akkor erre az időtartamra komoly, akár 20 százalék díjkedvezményt kaphat.

Ezzel a társaságok igyekeznek nemcsak megszerezni, de a jövőben maguknál is tartani az ügyfeleket. – magyarázta Németh Péter a CLB Független Biztosítási Alkusz kommunikációs igazgatója.

A kampány kezdete óta eltelt bő egy hét alatt a CLB weboldalán már több ezer lakásbiztosítást kötöttek és csaknem ötvenezer kalkulációt végeztek eddig az ügyfelek. Az adatokból az látszik – mondta Németh –, hogy bár erős az érdeklődés az új díjak iránt, eddig a kalkulációt végzők 10 százaléka talált kedvezőbb ajánlatot, vagy egyéb okból döntött úgy, hogy biztosítót vált. Korai lenne azonban most levonni a végső következtetést, de az már most, az első időszakban is határozottan látszik, hogy nagy az érdeklődés. A weboldalon tömegesen elmentett kalkulációt márciusig még sokan fogják véglegesíteni - véli a CLB szakértője.

Az időtartam, vagy hűség kedvezmények mellett hangsúlyosak a kiegészítő biztosítások is, amelyek között tallózva találni több megmosolyogtató ajánlatot is. Ilyen például a pálinkafőző robbanásra, a dioptriás szemüveg eltörésére, kisállat orvosi ellátására, vagy például kórházi lopásra, illetve kifejezetten combnyaktörésre szóló kártérítés.

A kiegészítők között kutakodva lehet találni még hat hónapos díjátvállalást munkanélküliség esetére, vagy a hűtő leolvadás miatt tönkrement a fagyasztott élelmiszerek kártérítésére is – sorolta az érdekesebb újdonságokat a szakértő. Németh hozzátette, ezekből a kicsit furcsa kiegészítőkből is látszik, hogy a biztosítók igyekeznek az ügyfelek kedvében járni, ezért is érdemes a részleteket is alaposan tanulmányozni.

Ráadásul az internetes felületen – például az alkuszi weboldalon – ezt 20-25 perc alatt meg lehet tenni. A lakásbiztosítás kiválasztásakor a minőség továbbra is legyen fontos szempont, nem érdemes feltétlenül az olcsóság alapján választani – tanácsolta Németh. Szerinte egyébként az, aki nem akar nagyon elmerülni a részletekben, nyugodtan választhatja az ajánlatok közül az MNB Minősített Fogyasztóbarát Terméke védjeggyel jelzett biztosítást. Ezek ugyanis egy alap- és középkategóriás biztosítás esetén is megfelelő védelmet és mozgásteret nyújtanak mindenkinek.

forrás: piacesprofit.hu

CLB TIPP: A CLB lakásbiztosítás kalkulátorában néhány kattintással összehasonlíthatja a biztosítási ajánlatokat:
Lakásbiztosítás kalkulátor >>

Évforduló, felmondás, váltás – mutatjuk, mire kell figyelnie azoknak, akik február 29-én kötnek biztosítást
2024 március 01.
Kategória:
Kötelező biztosítás, Általános

Évforduló, felmondás, váltás – mutatjuk, mire kell figyelnie azoknak, akik február 29-én kötnek biztosítást

Aki február 29-én kötne biztosítást, annak a következő három évben dátum szerint nem lenne évfordulója. A biztosítók azonban erre a helyzetre is találnak megoldást – mondta az InfoRádióban a CLB Független Biztosítási Alkusz értékesítési és kommunikációs igazgatója.

A jogszabály értelmében a biztosítási évforduló arra a napra esik, amelyen korábban megkötöttük a szerződést, azonban sokszor előfordul, hogy az életszerű gyakorlatok bizonyos pontokban eltérnek a törvényi előírásoktól. A szökőévekben, így idén is ilyen speciális helyzet áll elő. Németh Péter az InfoRádióban elmondta: aki február 29-én köt biztosítást, annak a következő években egy nappal eltolódik az évfordulója. A biztosítók kétféle gyakorlatot folytatnak ebben az esetben: egyesek február 28-ára, mások március elsejére teszik az évfordulót a következő három évben.

Németh Péter azt javasolja, hogy szökőévben „ne centizzük ki az évfordulót” február utolsó napjára a biztosításkötéseknél vagy biztosítóváltásnál, hanem inkább néhány nappal korábban intézzük el a szükséges teendőket, hiszen így biztosan nem adódik probléma ebből.

Mint mondta, normál esetben sem szerencsés, ha a felmondást vagy a biztosítóváltást a legutolsó napra hagyjuk, sokkal jobb, ha az évforduló előtt néhány nappal megoldjuk ezt, hiszen bármikor közbejöhet valamilyen gond, fennakadás vagy technikai probléma.

A kötelező biztosítás évfordulóját minden biztosítónak figyelnie kell meglévő ügyfelei esetében. Kötelező biztosítás esetén a jogszabály szerint az évforduló előtt legalább ötven nappal minden ügyfél részére meg kell, hogy érkezzen a biztosítási díjértesítő indexlevél az indexdíjjal, vagyis az értesítésnek tartalmaznia kell a következő év vállalási díját – amennyiben az érintett nem vált biztosítót. Németh Péter elmondta: ebben a levélben is feltüntetik az évforduló dátumát, amihez igazodhatnak az ügyfelek a következő években.

Fontos tudni azt is, hogy csak abban az esetben írathatunk át gépjárművet a nevünkre, ha rendelkezünk kötelező gépjármű-felelősségbiztosítással (kgfb). Ebben az esetben azonban nem kell előre vagy visszadátumozni az adásvételi szerződést, ugyanis Németh Péter elmondása szerint az adásvételi szerződések „az adott valós napon jönnek létre”.

Ez azt jelenti, hogy ha az adott év február 29-én születik meg a jármű adásvételi szerződése, akkor azon a napon kötelező biztosítást is lehet igényelni, vagy akár előre is meg lehet azt kötni, amennyiben ismerjük a szükséges adatokat, és akkor ki lehet jelölni az évforduló kezdetét is. Jogi szempontból és minden egyéb intézkedés vonatkozásában tehát az a dátum számít, amikor létrejött a biztosítási szerződés, valamint az adásvétel az autót illetően.

forrás: infostart.hu

Még el sem kezdődött, máris pörög a lakásbiztosítási kampány
2024 február 29.
Kategória:
Lakásbiztosítás

Még el sem kezdődött, máris pörög a lakásbiztosítási kampány

Még el sem kezdődött, máris működik a kormány márciusra meghirdetett, jó előre beharangozott lakásbiztosítási kampánya: az elképzelés működik, ugyanis jelentősen megmozdult a piac. A CLB független biztosítási alkusz online oldalán végzett kalkulációk alapján most úgy látszik, már meg is lehet a nagy nyertes, és azok a cégek is, amelyek a kampány végéig a legtöbb ügyfelet veszíthetik majd. Az alkusz oldalán az ügyfelek átlagosan 35 700 forintos éves díjjal kalkulált szerződést kötöttek. Az MNB Fogyasztóbarát Otthonbiztosításának aránya máris 22 százalék és folyamatosan növekszik.

Mint ismert, egy új kormányrendelet értelmében március 1. és 31-e között bárki felmondhatja, lecserélheti a lakásbiztosítását, függetlenül attól, hogy mikor van az évfordulója. A CLB biztosítási alkusz online felületén jó pár hete elérhetőek a márciusi kampány akciós ajánlatai, ezért már most, az első ezer megkötött új lakásbiztosítás és a csaknem tízezer kalkulációs történetet elemezve az látszik, hogy a KÖBE lehet a nagy nyertes, ugyanis az alkusz oldalán kötött szerződések 26 százalékát viszi – ismertette a kampány beélesítése előtti helyzetet Németh Péter, kommunikációs igazgató. A CLB az oldalon látható ügyfélmozgás alapján úgy látja, hogy jelenleg a második helyen a Groupama áll 19, harmadik az Uniqa 11 százalékkal és pillanatnyilag a KH biztosító a negyedik. A kötések mellett azt is meg lehet figyelni, hogy mely társaságoktól „köt el” a legtöbb ember. Most úgy tűnik, hogy a három régi nagy biztosító, az Allianz, a Generali és az Alfa - az Aegon jogutódja - veszíti el a legtöbb ügyfelet.

Németh Péter elmondta, hogy már az átlag díjak alakulása is látszik, ez jelenleg évente 35 724 forint, míg otthonukat négyzetméterenként átlagosan 473 ezer forintra biztosítják. Érdekes biztató jelenség, hogy a CLB oldalán az ügyfelek 25 százaléka maga adja meg az ingatlan becsült négyzetméterenkénti értékét, a többség a CLB vagy a biztosítók által javasolt minimum árat választja. Fontos, hogy egyre több legyen a tudatosan biztosító ügyfél és egyre kevesebb az alulbiztosított ingatlan, hiszen egy nagyobb kár esetén csak egy jó biztosítás fedezheti a veszteség anyagi pótlását – szögezte le Németh.

A szakértő szerint ez az új kampány nagyon meg fogja mozgatni és meg is osztja majd a biztosító társaságokat, ugyanis talán most először látszik egyértelműen, hogy az érdekeik nagyon eltérőek. Vannak olyan régebbi nagy cégek, amelyek a magyarországi lakásbiztosítási állomány csaknem 70 százalékát birtokolják. Ez elsősorban azért alakult így, mert korábban felvásárolták vagy megörökölték az egykor nagy állományokkal rendelkező régi magyar biztosítókat, mint például az Állami Biztosítót, a Providenciát vagy a Hungária Biztosítót – magyarázta a szakértő.

Németh Péter emlékeztet a Magyarországon jellemző passzív biztosítási kultúrára: az ügyfelek többsége miután egyszer megköti a szerződést, többet nem, vagy csak nagyon ritkán törődik annak árával, tartalmával, a korábban biztosított érték aktuálisra való frissítésével sem. Ez a magatartás volt az egyik ok, ami az MNB Fogyasztóbarát Otthonbiztosításának (MFO) létrehozásához vezetett. Ez a biztosítási forma szigorú szakmai sztenderdeknek felel meg, elősegíti, hogy a biztosítási fedezetek hosszabb távon magas szintű védelmet nyújtsanak, és az ügyfelek könnyebben össze tudják hasonlítani a biztosítók ajánlatait.

Ez persze nem jelenti azt, hogy a régi biztosítások mindegyike rossz vagy túlzottan elavult lenne, hiszen komoly szakértelemmel rendelkező társaságok felügyelik, és gondozzák is azokat – szögezte le Németh. A CLB szakértője szerint egyébként van már a piacon jó néhány újabb, működő és szintén megfelelő biztosító társaság, amely nagyon szeretné magához átcsábítani ezeknek a passzív ügyfeleknek a jó részét. A verseny mindig jót tesz egy piacnak, főleg, ha nemcsak árban, de tartalomban is rivalizálnak a biztosítók. A mostani kampány ilyen lesz – mondta –, és mivel a társaságok fele maradásra, a másik fele pedig váltásra fogja biztatni az ügyfeleket, érdekes, izgalmas március elé néz a szakma.

forrás: piacesprofit.hu

CLB TIPP: A CLB lakásbiztosítás kalkulátorában néhány kattintással összehasonlíthatja a biztosítási ajánlatokat:
Lakásbiztosítás kalkulátor >>

Már alig drágulnak a kötelező biztosítások az MNB szerint
2024 február 26.
Kategória:
Kötelező biztosítás

Már alig drágulnak a kötelező biztosítások az MNB szerint

Mindössze 368 forinttal emelkedett a tavalyi IV. negyedévben egy átlagos személyautó kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) állománydíja – közölte a Magyar Nemzeti Bank (MNB) az MTI-vel.

A közlemény szerint az éves díjnövekedés – a korábbi magas, de folyamatosan lassuló mérték miatt – a budapesti autósoknál összességében 12, a vidékieknél 11 százalék volt. Károkra is csak 7 százalékkal többet fizettek ki a biztosítók, mint egy évvel korábban, márpedig e fékeződés is kedvezően hat a díjak változására.

A személyautók kötelező gépjármű-felelősségbiztosításainak átlagos állománydíja 0,3 százalékkal, szerződésenként kevesebb mint 400 forinttal nőtt 2023 utolsó negyedévében a korábbi időszakok 1-7 százalékos mértékeivel szemben.

Mind a díjak, mind a kárkifizetések növekedésénél egyértelműen látszódik a lassulás – állapította meg az MNB. A személyautók éves országos átlagdíja így 2023-ban 53 ezer forint alatt maradt. A kárkifizetésekre a biztosítók a tavalyi utolsó negyedévben 0,7 százalékkal fordítottak többet, mint 2023 júliusa és szeptembere között.

forrás: 24.hu

CLB TIPP: Kalkulátorunkban néhány perc alatt összehasonlíthatja a biztosítók kötelező biztosítás ajánlatait:
Kötelező biztosítás kalkulátor >>

Már csak egy hét maradt az autók kötelezőjének befizetésére
2024 február 22.
Kategória:
Kötelező biztosítás

Már csak egy hét maradt az autók kötelezőjének befizetésére

A szökőév miatt idén nem március 1., hanem február 29. éjfél a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás (kgfb) rendezésének határideje.

Annak a majdnem 80 ezer gépjármű-tulajdonosnak, akik az év végi kampányban, január elsejével kötöttek új kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást, arra is figyelniük kell, hogy az összegnek a határidőre a biztosító számláján kell lennie - hívta fel a figyelmet a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ).

Az utolsó napon már sem a csekk, sem az internetes bankkártyás fizetés nem javasolt, mert az összeg így nem fog időben megérkezni.

Közleményük szerint február 29-én már csak a személyes befizetés és az azonnali átutalás a biztos, csekken pedig legkésőbb a hétfői feladás. Aki ügyfélszolgálaton fizetne, arra is figyelnie kell, hogy nem működtet mindegyikük pénztárt.

A késedelmes ügyfelek nem hivatkozhatnak az értesítés hiányára, a fizetési határidő számontartása a gépjármű forgalmi engedély szerinti üzembentartójának felelőssége.

Aki nem fizet időben, annak a határidőt követő napon törlik a szerződését, újrakötéskor pedig fedezetlenségi díjat is kell fizetnie.

A jogszabály szerint a biztosítónak hiányzó befizetés esetén az adott szerződést a határidőt követő napon törölnie kell, így az érintett ügyfelek azonnal biztosítási védelem nélkül maradnak. Ez azt jelenti, hogy esetleges károkért nem számíthatnak a biztosító térítésére, például súlyos személyi sérülés esetén akár több tízmillió forintra is rúghat a kár - teszi hozzá a hvg.hu.

Ha a szerződést újrakötik, nemcsak a türelmi időszakra vonatkozó biztosítási díjat kell megfizetni, hanem a megszűnés és újrakötés közti időszakra is kiemelkedően magas fedezetlenségi díjat. A fedezetlenségi díj idén személyautóknál napi 770-1540 forint között, teherautóknál pedig akár napi 6040 forintot is jelenthet.

A biztosítást ugyanazon biztosítónál kell megkötni, és a fedezetlenségi díj mellett a teljes évre vonatkozó köteleződíjat is egyszerre kell befizetni, választási lehetőség nélkül.

A fizetési módok kiválasztásakor időben és megfontoltan kell eljárni, figyelembe véve a banki átutalás időigényét és az ügyfélszolgálati irodák nyitvatartási idejét.

forrás: economx.hu

CLB TIPP: Kalkulátorunkban néhány perc alatt összehasonlíthatja a biztosítók kötelező biztosítás ajánlatait:
Kötelező biztosítás kalkulátor >>

A biztosítók már elkezdték értesíteni ügyfeleiket a márciusi kampányról + videó
2024 február 19.
Kategória:
Lakásbiztosítás

A biztosítók már elkezdték értesíteni ügyfeleiket a márciusi kampányról + videó

Az év legnagyobb biztosítási kampánya közeledik. A biztosítók már elkezdték értesíteni a lakásbiztosítással rendelkező ügyfeleiket a márciusi kampányról. A rendkívüli felmondási lehetőségnek köszönhetően akár több százezer ügyfél is a váltás mellett dönthet.

Magyarországon a lakóingatlanoknak több mint a 90 százaléka biztosított, ez 3.3 millió háztartást jelent. Ezeknek a 70-75% már 3 évnél régebbi, sok esetben elavult biztosítással rendelkezik.

Lakásbiztosításokat lehet váltani szabadon függetlenül most március hónapban. Ez egy vadonatúj rendelkezés. Eddig is lehetett ingatlanbiztosításokat cserélni, mindenkinek akkor volt az évfordulója, amikor éppen előző évben kötötte a biztosítást, tehát az a hónap volt az évforduló. Most ez az új rendelet lehetőséget ad arra, hogy függetlenül attól, hogy mikor van ez a bizonyos évforduló, dátum vagy forduló időszak, leváltsuk és akár egy másikra lecseréljük a lakásbiztosításunkat – mondta Németh Péter, a Clb Biztosítási Alkusz értékesítési és kommunikációs igazgatója.

Korábbi években a lakás- és ingatlanbiztosításokat csak egy adott hónapban lehetett ingyenesen felmondani, egyéb esetekben díjnemfizetéskor érvényben volt egy respiró időszak, így utólag a biztosító behajthatta az ügyfeleken a türelmi idő alatt be nem fizetett biztosítások összegét. Ez a márciusi biztosítási kampány most ezt küszöböli ki, és egy plusz ingyenes felmondási időszakot biztosít mindenkinek.

A kampány március 1-jén kezdődik és a húsvét miatt egészen április 2-ig tart. A felmondást közölhetjük személyesen a biztosító ügyfélszolgálatán és ügynökségi pontjain, az online ügyfélfiókunkon keresztül, e-mailben vagy akár postai úton is.

forrás: hirtv.hu

CLB TIPP: A CLB lakásbiztosítás kalkulátorában összehasonlíthatja a biztosítási ajánlatokat:
Lakásbiztosítás kalkulátor >>

Nagyon fontos levelet kap a héten rengeteg lakástulaj: százezreket bukik, aki most rosszul dönt
2024 február 13.
Kategória:
Lakásbiztosítás

Nagyon fontos levelet kap a héten rengeteg lakástulaj: százezreket bukik, aki most rosszul dönt

Még ezen a héten, február 15-éig minden magyar, aki rendelkezik lakásbiztosítással, értesítést fog kapni a biztosítótársaságától, hogy nézze át szerződését, mert lehetséges, hogy az elalvult, vagy más okból lehet érdemes újrakötni - sokszor jobb feltételekkel. Lambert Gáborral, a Magyar Biztosítók Szövetségének kommunikációs vezetőjével néztük át, hogy kinek és mikor lehet érdemes ezen elgondolkodni - valamint elhűltünk azon a számon, hogy hány ingatlantulajnak nincsen semmilyen lakásbiztosítása.

Alapjaiban rengeti meg a kormány a lakásbiztosítások piacát azzal, hogy idén márciusban először elindítja az egyhónapos felmondási lehetőséget. Ez azt jelenti, hogy összesen mintegy 3,3 millió szerződő lesz jogosult a lakásbiztosítása lecserélésére a következő hónapban - erről nemrégiben lapunk is beszámolt.

A magyar háztartások háromnegyedének van lakásbiztosítása, ez egy jó aránynak számít Európában. Annál több viszont a probléma maguknak a biztosításoknak a tartalmával: sokszor elavultak, az ingatlanok alulbiztosítottak, a befizetett díjak harmadából lesz csak kárkifizetés, és túl magas a biztosítók piaci koncentrációja is. Ezen akar változtatni a Nemzetgazdasági Minisztérium az idén először meghirdetett márciusi egyhónapos felmondási lehetőséggel.

Szakértővel néztük át, hogy pontosan kiket érinthet ez a meghirdetett lehetőség, mi számít elavult biztosításnak, és konkrétan miért járunk jól azzal, ha élünk a lehetőséggel - mert mind kiderült, sok magyarnak tényleg fogalma nincs arról, hogy pontosan milyen a biztosítása, mikor kaphat kárrendezést, ha beüt a baj.

Jók a magyarok biztosításkötésben

A 2008-as világgazdasági válság óta szignifikánsan nő mind az élet-, mind pedig a nem életbiztosítások aránya a magyar lakosság körében. Mint a Magyar Biztosítók Szövetségének tavalyi adataiból kiderül, 2013 óta egyszer sem volt csökkenés az utóbbi kategóriában: abban az évben még 40 ezer forint volt az egy főre eső biztosítási díj, 2022-ben már ennek több mint a duplája, 85 ezer forint volt ugyanennek a mutatónak az értéke.

Egy nemrég ismertetett kutatási eredmény szerint hazánkban tízből hét ember úgy gondolja, hogy a biztosítások segítik az ember felkészültségét, tízből nyolcan pedig azt gondolják, hogy mindenki maga tehet a biztonsága érdekében, Ennek jegyében pedig tudatosan követik bevételeiket és kiadásaikat egyaránt.

Az Alfa Biztosító felkérésére az Ipsos által készített kutatásból az is kiderült, hogy a válaszadók előtt álló legfontosabb kihívások ma döntően anyagiak. A válaszok alapján a lakosságnak csupán egyharmada érzi magát felkészültnek a vagyoni helyzete romlására, és mindössze 6 százalékuk mondta azt, hogy akár két évre elegendő megtakarítással rendelkezik.

Fontos, hogy átnézzük

Hogy tisztábban lássunk a kérdésben, megkérdeztük Lambert Gábort, a Magyar Biztosítók Szövetségének munkatársát, pontosan miről fog szólni a biztosítási kampány. Válaszadását azzal kezdte, hogy szerinte mindenképpen érdemes néhány évente átnézni a lakásbiztosításunkat.

Az egyik legfőbb értékünk az otthonunk, ezért alapvetően mindenkinek érdemes általában 2-3 évente rendszeresen átnéznie a lakásbiztosítását, felülvizsgálni a biztosítási összegeket, - amelyek a kártérítés felső határait adják meg - és tájékozódni arról, hogy egy esetleges káreseménynél hogyan zajlik a kárrendezés - fogalmazott Lambert Gábor. Szerinte az is lényeges, hogy nem kizárólag az életünk és a vagyontrgyaink védelme, hanem a gazdaság jelenlegi teljesítménye miatt is átértékelendő szempont lehet a biztosítás átnézése.

A kiszámíthatatlan időjárási viszonyok következtében mára már nem kérdés, hogy szükség van a lakásbiztosításra, amit a többség így is gondol, hiszen Magyarországon a lakóépületek megközelítőleg 75%-a biztosítva van. Emellett az is fontos, hogy mindenki a saját körülményeinek, igényeinek megfelelő biztosítást kössön: egy társasházban lakást bérlő, sokat utazó városi fiatalnak más vagyontárgyak védelme fontos, mint egy vidéki kisvárosban, családi házban élő négyfős családnak. De, ami kiemelt figyelmet igényel egy erősebb inflációs időszakban az az, hogy megfelelő biztosítási összegekről szóljon a lakásbiztosítás - tette hozzá a MABISZ kommunikációs munkatársa.

Alulbiztosítás: százezrekbe kerülhet, csak később

Megtudtuk azt is, hogy annak, ha nincs - vagy a vagyontárgy értékével nem arányos - biztosítás, annak is van egy kifejezett neve. Lambert Gábor elárulta, hogy pontosan mennyi pénzt bukhatunk, ha alulbiztosítottak vagyunk.

Az alulbiztosítottság elkerülése az egyik legfontosabb cél: az alulbiztosítottság azt jelenti, hogy a vagyontárgy újraépítési, pótlási vagy újra beszerzési értéke meghaladja a biztosítási szerződésben rögzített biztosítási összeget – ebben az esetben a keletkezett kárnak csak egy részét fizeti ki a biztosító, és a kár helyreállításához szükséges fennmaradó összeget a károsultnak saját forrásból kell állnia. Ez például egy nagyobb tűzkárnál vagy viharkárnál jelentős összegre rúghat, ami nagyon megterhelő lehet, különösen a jelenlegi gazdasági helyzetben. Ingóságok esetében ez fájdalmasabb veszteséget is eredményezhet, ha pl. egy birtokunkba került műértéket nem vonunk biztosítási fedezet alá - mondta a szakértő kérdésünkre. Elárulta azt is, hogy ha még fejlesztettünk is a házon, akkor is érdemes lehet újragondolni a biztosításunkat.

Ha értékes vagyontárgyat vásároltunk vagy épp bővítést vagy felújítást hajtunk végre az otthonunkban, esetleg napelem került a tetőre, akkor javasolt módosítani a biztosítást. Ilyenkor nem csak a biztosítási összeget ajánlott felülvizsgálni, hanem érdemes megnézni, van-e olyan speciális kiegészítő szolgáltatás, amely fokozza a biztosítási védelmet - tette hozzá Lambert Gábor.

Végezetül pedig elmondta: a kiemelt médiafigyelem talán most azokat is ráveszi a biztosítás megkötésére, akik még nem rendelkeznek ilyennel - ez Magyarországon jelenleg egymillió ingatlan tulajdonosáról mondható el.

A lakásbiztosítást mindenki saját anyagi biztonsága érdekében köti, nem mindegy, hogy az mire és milyen mértékben nyújt fedezetet. Ebben az esetben nem elég csak a biztosítási díjat nézni. Emellett ugyanis nagyon fontos tényező a szerződés konkrét tartalma, az, hogy mire nyújt fedezetet a biztosító, valamint a kárrendezés folyamata – az, hogy probléma esetén milyen módon, mértékben és mennyi idő alatt történik meg a kár rendezése. Másrészt az is fontos, hogy olyan biztosításunk legyen, ami széles körű védelmet nyújt magunk és a családunk részére. Arra, hogy a fentieknek alaposan és körültekintően utánajárhassunk, időt kell szánni, és nem érdemes az utolsó pillanatra hagyni az információk beszerzését. Emellett javasolt egy biztosítási tanácsadó segítségét is kérni, aki szívesen segít a szerződés átnézésében, aktualizálásában - zárta gondolatait a MABISZ kommunikációs vezetője.

forrás: penzcentrum.hu

CLB TIPP: A lakásbiztosítás kalkulátorában összehasonlíthatja a biztosítási ajánlatokat:
Lakásbiztosítás kalkulátor >>

Oldalak